A Ferrari mérnöke szerint a fizika kifogott a falnak csapódó Leclerc-en

F1 Grand Prix of Miami - Qualifying GettyImageRank1 Crash Motorsport Formula One Racing USA Monaco Florida - US State Miami Formula One Grand Prix Ferrari Photography Ferrari F1 Team Qualification Round Topix Bestof PersonalityInQueue Charles Leclerc - Ra
MIAMI, FLORIDA - MAY 06: Charles Leclerc of Monaco and Ferrari walks from his car after crashing during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Miami at Miami International Autodrome on May 06, 2023 in Miami, Florida. Jared C. Tilton/Getty Images/AFP (Photo by Jared C. Tilton / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Ferrarinál úgy gondolják, hogy Charles Leclerc az agresszív gondolkodása miatt szenvedett kétszer is balesetet a Forma-1-es a Miami Nagydíjon, azonban nem fogják azt mondani monacói pilótának, hogy nyugodjon meg.

Leclerc kétszer is balesetet szenvedett a legutóbbi, miami versenyhétvégén, először a második szabadedzésen, aztán pedig az időmérőn is. A versenyen aztán Leclerc csak a hetedik helyet tudta megszerezni, mivel a futam elején küszködött, és belekerült a DRS-vonatba.

Jock Clear, a Ferrari vezető teljesítménymérnöke úgy véli, hogy a balesetek azért történtek, mert Leclerc megpróbálta túlhajtani az autót.

Leclercnek nem sikerült jól a Miami Nagydíj Forrás: Getty Images via AFP/Jared C. Tilton

„Bizonyos szempontból ez talán az ő gondolkodásmódját tükrözi, mert egy olyan autóval került szembe, amely bizonyíthatóan gyorsabb nála.

– idézi a racingnews365.com Jock Cleart, aki viszont hangsúlyozta, hogy nem fogják visszafogni a monacói pilótát.

„Nem fogjuk azt mondani neki, hogy "nyugodj meg, Charles".

Az év során a kvalifikációkon kiemelkedő és ez nagyon erős helyzetbe hozza őt sok versenyen. Azt hiszem, megérezte a lehetőséget egy újabb pole-pozícióra, és talán csak elébe ment önmagának" – tette hozza a Ferrari vezető teljesítménymérnöke.

Clear úgy gondolja, hogy a Ferrari Miamiba hozott új padlólemez-frissítései is szerepet játszhattak Leclerc második balesetében.

A frissítés a padlólemez elejét és közepét finomította, a diffúzor geometriáját is megváltoztatták, hogy megpróbálják szabályozni és kezelni a diffúzorba beáramló légáramlást - így nagyobb hátsó leszorítóerőt hozva létre.

Jock Clear szerint a fizika kifogott Leclerc-en Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki

„Ez következetesebb egyensúlyt biztosít a pilótának a közepes, a nagy sebességű, az alacsony sebességű és természetesen a fékezés, a be- és a kiállás során" – mondta Clear az új frissítés ismertetésekor.

– tette hozzá a Ferrari vezető teljesítménymérnöke.