Az F1-es csapatok hihetetlen fontos megállapodást kötöttek az FIA-val

Forma-1, Red Bull Racing gyár 2020, race bay
Red Bull Racing Factory in Milton Keynes, United Kingdom, 2020 // Thomas Butler / Red Bull Content Pool // AP-2418QVGMN2111 // Usage for editorial use only //
Vágólapra másolva!
Minden idők leghosszabb versenynaptárjait jelenti be évről évre az F1, így a munkavállalóik kiégésével minden csapat szembesült. A 2023-as szezonra példéul 24 futamot terveztek, és csak Kína menetrendszerinti kiesése miatt csökkent ez a szám 23-ra. Ám most egy kicsit fellélegezhetnek a csapatok.

A rendkívül hosszú versenynaptár miatt egyre kevesebben vállalkoznak arra, hogy a szezon összes versenye alatt dolgozzanak, vagy pedig

alig 2-3 évet követően már tovább is állnak a száguldó cirkuszból. A csapatok rendre a munkavállalóik kiégésével szembesülnek

- írja a Motorsport.

Jön a kötelező téli gyárleállás Forrás: Thomas Butler / Red Bull Content Pool

Korábban egyetlen kötelező szünet volt a szezonokban, amikor augusztusban 14 napon keresztül kötelező jelleggel le kellett állítania a csapatoknak a munkát a gyárukban. 2023-ban az augusztus 27-i Holland Nagydíj után igazi maraton vár a csapatokra 3 földrész 10 versenyével.

Így annak érdekében, hogy a csapatok kipihenhessék majd a fizikálisan és mentálisan is megterhelő szezont, egy második gyárleállási időszakról állapodtak meg az FIA-val és az F1-gyel.

December 24-től 9 napon keresztül zárva kell tartaniuk a gyáraikat a csapatoknak. Az új autójuk fejlesztését majd január 3-án folytathatják a 2024-es F1-es szezon előtt.