Hamilton hagymázas álmai, Verstappen ellen a világ - indul a Forma-1 2023-as szezonja

Lewis Hamilton, Max Verstappen
Second placed Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen (R) walks past third placed Mercedes' British driver Lewis Hamilton on the podium after the Formula One Austrian Grand Prix at the Red Bull Ring race track in Spielberg, Austria, on July 10, 2022. (Photo by Joe Klamar / AFP)
Vágólapra másolva!
A Ferrarinak az új csapatfőnök, a Mercedesnek pedig inkább George Russell adhat reményt abban, hogy idén szorosabbá tegye a küzdelmet az egyéni és a konstruktőri pontversenyben is. Lewis Hamilton a nyolcadik vb-címéről beszél, de ez inkább csak álmodozás, mintsem valóság. A múlt heti teszt alapján az sem kizárt, hogy a középmezőny mellett az élcsapatok között is felfordul az erősorrend. A héten kezdődő szezont felvezető írásunkban megvizsgáltuk, melyik csapatok és pilóták mire lehetnek képesek és miben reménykedhetnek a Forma–1 soron következő 23 versenyhétvégéjén.

A tavaly bevezetett rengeteg szabályváltozáshoz képest idén jóval kevesebb módosítással kezdődik a szezon. Nagyobb lett a visszapillantó tükör, lekerekítették a bukócső tetejét és magasabbra emelték a padlólemez széleit a pattogás csökkentése érdekében – ezek a legnagyobb változások, amiket az autókra ránézve észrevehetünk, de egyik jelenség sem túlságosan látványos. Ebből a szempontból valamennyire érthető, hogy mindössze 3 tesztnap állt a csapatok rendelkezésre. Ám azt már többen nehezményezték, hogy

a felkészülés és az első versenyhétvége között csupán egyetlen hét telt el, így a felvetődött problémák megoldására alig maradt idő.

Ez az időhiány pedig az erőviszonyokat is nagyban befolyásolhatja, a szezon elejét illetően mindenképpen.

A McLaren teljesítménye minden várakozást alulmúlt a teszten, ami az első hétvégékre is hatással lehet Forrás: Anadolu Agency via AFP/2023 Anadolu Agency/Ayman Yaqoob

Noha a tesztek eredményeit már csak az idő rövidsége miatt sem árt óvatosan kezelni, néhány következtetést bátran lehet tenni. Valtteri Bottas szombaton elfüstölt motorja azt jelzi, hogy

a Ferrari-rajongók idén sem lehetnek nyugodtak az erőforrás megbízhatósága miatt. Műszaki gondokkal viszont az egyik nagy rivális Mercedes is küzdött, ahol pénteken George Russell alatt állt le teljesen váratlanul, egy hidraulikai hiba miatt az autó.

Rajtuk kívül az Aston Martinnál adódott egy elektronikai és egy szerelői hiba is csütörtökön, a legrosszabbul mégis a McLaren és az Alpine fest a háromnapos felkészülés után. Nem elképzelhetetlen, hogy az elmúlt két szezonban a középmezőnyt vezető két csapat rajongóinak idén egy-egy pontszerzésnél is örülniük kell.

Visszatérve az időeredményekre,

a színtiszta francia istálló volt az egyetlen, amely a tavalyi szahíri teszthez képest nem mutatott fejlődést a tempóban – mindenki másnak legalább 8 tizeddel, de inkább 1-2 másodperccel volt jobb a leggyorsabb köre.

A McLaren pilótapárosa pedig fölényesen a legkevesebb időt töltötte a pályán a műszaki hibáknak is köszönhetően, de amikor körözni tudott, akkor sem mutatott ígéretes teljesítményt.

A Haas úgy tűnik, megmaradt a tavalyi szintjén, a nagy javítók között viszont ott van a Williams, az AlphaTauri, az Aston Martin és az Alfa Romeo,

akik rengeteget javultak egy évvel ezelőtthöz képest. Előbbi két istálló ráadásul látványos problémákkal sem küszködött a múlt héten, cserébe a teljes mezőny két legszorgosabb csapata volt.

A második tesztnapot megnyerő Csou Kuan-jü és az Alfa Romeo bizakodva várhatja az idényt Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Ezek alapján megjósolhatatlannak tűnik, hogy ki lesz a negyedik számú erő az idei szezonban, óriási csata várható majd a futamok 6-7. helyéért. A top 3 pozíciót azonban megint nagyon nehéz lesz majd elvenni a három élcsapattól. Azt, hogy

tavaly a 66 dobogós helyezésből mindössze (Lando Norris révén) 1-et szerzett a Red Bull–Ferrari–Mercedes trión kívül más,

nagyon nehéz lesz alulteljesíteni – egy középcsapat esetleges győzelmét azonban úgy fest, csak egy tömegkarambol vagy a szélsőséges időjárás idézheti elő. De ne szaladjunk ennyire előre, inkább vizsgáljuk meg csapatonként, ki mire számíthat és miben reménykedhet a soron következő 23 nagydíjhétvégén!

Red Bull

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már a tesztnapok előtt jelezte, hogy erre az szezonra nem készültek forradalmi változtatásokkal, csupán a nyertes konstrukciót próbálták még jobban fejleszteni. A bahreini felkészülés alapján ez sikeresnek bizonyult, hiszen

megerőltetés nélkül egy körön is nagy fölényre tett szert a csapat az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt, a hosszabb etapokon pedig még nagyobbnak tűnt a különbség.

Az autó problémamentesnek és stabilnak látszott, mindezt úgy, hogy a költségkeret-túllépés okozta büntetés miatt 10%-kal kevesebb szélcsatornás, illetve CFD-szimulációs aerodinamikai tesztet végezhetett a csapat. Továbbá a tavalyi szezon elején megjelent alulkormányzottság a Pirelli új gumijainak is köszönhetően a múlté lett, ami egyértelműen Max Verstappen mellett szól.

Pérez és Verstappen ismét világbajnoki címekhez vezetheti a Red Bullt Forrás: MTI/AP/Frank Augstein

A kétszeres világbajnok tavaly úgy szerzett rekordot jelentő 15 futamgyőzelmet, hogy az első három hétvégéből kétszer – Bahreinben és Ausztráliában – is kiesett műszaki hiba miatt, így egy esetleges gyengébb szezonkezdet esetén sem szabad leírni a holland címvédési esélyeit. Ha viszont már az első nagydíjakat uralja, még az sem elképzelhetetlen, hogy a 2022-esnél is nagyobb dominanciával fogja megnyerni sorozatban harmadik vb-címét.

Az egyik legnagyobb kihívó a csapattárs, Sergio Pérez lehet, aki tavaly megszerezte az első pole pozícióját, és annyi futamot (kettőt) nyert, mint az addigi 213 F1-es versenyén összesen. Ennek ellenére

az összetett második helye sem lett meg, és ami még látványosabb, hogy a mexikói 149 ponttal kapott ki Verstappentől. Igaz, ez még mindig biztatóbb volt a 2021-es 205,5 pontos lemaradásnál.

Verstappent azonban csapattársként megszorítani sem egyszerű, hiszen 2018-ban Daniel Ricciardo 79, 2019-ben Pierre Gasly és Alexander Albon 139, 2020-ban pedig Albon 109 pontos hátrányban zárt a hollandhoz képest. Meglepő lenne, ha ez a sorozat idén szakadna meg, de a mexikói mindenképp élni szeretne az egyik utolsó esélyével, és nem irreális, hogy újabb sikerekkel címvédéshez segíti a Red Bullt és harcban lesz az egyéni bajnoki címért is. Ráadásul Péreznek még nyomás alatt sem kell versenyeznie, hiszen a 2024-es helye sincs veszélyben a csapatnál.

Szavazzon!

Mekkora pontkülönbség lesz a szezon végén Verstappen és Pérez között a holland javára?

Ferrari

2008 óta nem reménykedhettek annyira a Scuderia szurkolói, mint a tavalyi szezon elején, ám ez a remény tavasz végére el is szállt. Charles Leclerc 3 verseny után a Red Bull műszaki hibáinak is köszönhetően 34 pontos előnyben volt, ám ezután jött néhány vezetői hiba, még több technikai probléma és rengeteg rossz stratégiai döntés. A szezonzárón hiába taktikázott jól a csapat, amivel az egyéni és a konstruktőri bajnokságban is meglett a második hely, Mattia Binottónak távoznia kellett a csapatfőnöki posztról.

Az utód az Alfa Romeótól érkező Frédéric Vasseur lett, aki már az idény előtt tisztázta, hogy az év elején semmiképpen sem lesz csapatutasítás.

A francia szakember elégedetten értékelte a teszten nyújtott teljesítményt és az elért eredményt, a rajongóknak pedig minden reményük benne van, hogy 15 év elteltével végre trófeát szerezzen a Scuderia.

A Ferrari szurkolói remélik, hogy a bahreini teszten még nem nyújtotta a maximumot a csapat Forrás: MTI/EPA/Ali Haider

Ebben azért a két pilótának is lesz "némi" szerepe. Charles Leclerc-nek és Carlos Sainznak tavaly több olyan hibája is volt még vasárnaponként, ami idén már minden bizonnyal nem fér bele Verstappen ellen. A szombatra nem lehetett panasz, hiszen

a monacói 9, a spanyol pedig 3 pole-lal zárt, a futamgyőzelmek száma viszont mindkettejüknél harmadannyi volt.

Az ígéretes szezonkezdet után júliusban még volt egy feltámadása a csapatnak a silverstone-i és a spielbergi sikerrel, az utolsó versenyeken már erre sem volt esély, Sainznak pedig végül az összetett negyedik helye sem lett meg. Idén ezt a vasárnapi visszaesést biztosan el kell kerülni, és inkább a Verstappennél 16 nappal fiatalabb monacóiban, mint a negyedik különböző csapatában is másodhegedűsként tevékenykedő spanyolban lehet a tifosi reménye, hogy egy sikeres szezonnal meglegyen a Ferrari 10. világbajnoka is.

Szavazzon!

Szerez-e 15 év szünet után világbajnoki címet a Ferrari?

Mercedes

Sorozatban nyolc konstruktőri világbajnoki cím után magához képest borzasztóan gyenge szezont produkált tavaly a Mercedes.

A pattogás jelenségével küszködő Lewis Hamilton F1-es karrierje során először maradt futamgyőzelem és rajtelsőség nélkül,

amikor pedig a riválisok gyengélkedése miatt lehetőséget kapott a sikerre Brazíliában, csapattársa akkor is megelőzte. Ahogy ez a vasárnapok nagy részében igaz is volt, ami a talán az utolsó F1-es szezonjára készülő Hamilton szenvedése mellett George Russellt dicsérte. Ám most Lewis Hamilton megint bizakodó - hogy mire alapozza ezt, az rejtély, mindenesetre egyes nyilatkozataiban nem tartja elképzelhetetlennek, hogy ő lesz a sportág egyetlen nyolcszoros világbajnoka.

George Russell egy erős autóval abszolút esélyes lehet a világbajnoki címre Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

A fiatalabb brit pilóta az egyik legnagyobb ígéretként érkezett a Mercedeshez, amely pechjére pont a szerződtetésekor esett vissza, ám Russell így is

19 darab top 5-ös helyezésre, azon belül 8 dobogóra és egy Sao Pauló-i győzelemre volt képes.

Alig követett el hibát, idén pedig már a pattogás sem fogja annyira zavarni, mint az előző idényben. Minden szompontból átesett a tűzkeresztségen, és ha a Mercedes jó autót biztosít számára, akkor Verstappenékkel az összetettben is felveheti a kesztyűt.

Szavazzon!

Melyik Mercedes-pilóta zár több futamgyőzelemmel a 2023-as szezonban?

Alpine

Eseménydús éven vannak túl az enstone-iak. Fernando Alonso nyáron megelégelte a rengeteg műszaki hibát és balszerencsét, ami őt sújtotta, és bejelentette a távozását, majd az Alpine-nevelés Oscar Piastri is kikosarazta a csapatot. Így aztán Otmar Szafnaueréknek új embert kellett keresnie Esteban Ocon mellé, és végül a gyermekkori riválisra, Pierre Gaslyra esett a választás, akivel nem kizárt, hogy a francia idén sem alakít ki nagyon szoros barátságot.

Ocon és Gasly párosának nem lesz egyszerű megismételni a csapat tavalyi eredményét Forrás: AFP/Daniel Leal

A színtiszta francia csapat tavaly Ocon kiegyensúlyozottságának és Alonso néhány bravúrjának köszönhetően megszerezte a konstruktőri pontverseny 4. helyét, ám miután idén utolsóként mutatták be az autójukat, a tesztek során is sereghajtók voltak. A rajongókat azzal próbálták nyugtatni, hogy

nem adtak ki mindent magukból, nem futottak gyors kört alacsony üzemanyagszinttel, és már a Bahreini Nagydíjra új fejlesztésekkel érkezik az előző héthez képest.

Mindkét, egymással rossz viszonyban lévő pilóta szerzett már futamgyőzelmet a sportágban, a francia szurkolók pedig abban reménykedhetnek, hogy idén is adódik rá esély – bár valószínűbb, hogy egy-egy dobogóközeli eredménynek is örülni kell majd. Igaz, Gaslynak az elmúlt két év alphatauris szenvedéséhez képest ez is óriási előrelépés lesz.

Szavazzon!

Lesz-e dobogós helyezése idén az Alpine valamelyik versenyzőjének?

McLaren

A mezőny legfiatalabb, egyben legtehetségesebbnek tartott pilótapárosa előtt komoly sikerévek állhatnak, ha a wokingiak nem rontanak az elmúlt három évben mutatott formájukon. Lando Norris az elmúlt két szezonban lényegében hibátlan teljesítménnyel kimagaslóan a középmezőny legjobb pilótája volt,

Oscar Piastri pedig Charles Leclerc és George Russell után a harmadik versenyző, aki a Forma–3-at és a Forma–2-t is megnyerte a legelső idényében.

Oscar Piastri mindössze 170 körrel készült fel a teszt során az első versenyhétvégéjére, nála csak Norris teljesített kevesebbet (142-t) az alappilóták közül Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Az Alpine-tól botrányos körülmények között igazolt újonc az F1 történetének első 21. századi szülöttje, és a szakértők szerint nemcsak ezzel írhat történelmet – ám úgy tűnik, erre még nem az idén kerül sor. Az új csapatfőnök, Andrea Stella a rémesen sikerült bahreini tesztelés után el is árulta, hogy szerinte

a McLaren jelenleg nem tartozik a négy legjobb istálló közé,

ami nem túl nagy bizakodásra ad okot. Ezt erősíti meg az is, hogy Norris a felkészülés utolsó napján tőle szokatlan módon kinyilvánította az idegességét, mégpedig úgy, hogy

frusztráltságában a garázs falát ütötte.

Az ausztrál és a brit pilóta konkrét célt nem nevezett meg a szezonra, ám egy balul sikerült idény után elsősorban Norris elgondolkodhat, hogy jó döntés volt-e 2025 végéig meghosszabbítania a szerződését.

Szavazzon!

Sikerül-e dobogóra állnia a legelső F1-es szezonjában Oscar Piastrinak?

Alfa Romeo

Amennyire jól kezdődött a tavalyi év az Alfa Romeo számára, annyira rosszul végződött. Az újonc Csou Kuan-jü pontszerzéssel nyitott, a Mercedestől igazolt Valtteri Bottas pedig nyár elején máris 46 ponttal állt – majd

az utolsó 13 versenyhétvégén Bottas 2-szer, Csou 1-szer zárt a top 10-ben.

Ennek ellenére meglett a konstruktőri pontverseny hatodik helye, de a csapat élén bekövetkezett változásoktól (Vasseur helyére a McLarentől Andreas Seidl érkezett, aki Alessandro Alunni Bravival együtt irányítja az istállót) a szurkolók biztosan fejlődést várnak.

Valtteri Bottas új külsővel, optimistán várhatja az idényt Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

A Sauber partnereként az utolsó szezonjára készülő Alfa Romeónál a teszt alapján – a motorelfüstölés ellenére – van is ok az optimizmusra: Csou a leggyorsabb volt pénteken (igaz, ő teljesítette a legtöbb kört a leglágyabb gumikeveréken), Bottas pedig 3. lett a zárónapon.

A finn önbizalommal telve el is árulta, hogy csapatként határozottan előreléptek és elégedettek lehetnek a felkészüléssel,

úgyhogy a szezon eleje még a 2022-esnél is jobban sikerülhet a hinwilieknek – kérdés, hogy utána is tudják-e tartani a helyüket a középmezőny elején.

Szavazzon!

Szerez-e 39 év után dobogós helyezést az Alfa Romeo?

Aston Martin

Alig ocsúdtunk fel 2022 nyarán Sebastian Vettel visszavonulásának híréből, jött az újabb váratlan bejelentés: Fernando Alonso váltja a németet az Aston Martinnál. A kétszeres világbajnok 41 évesen sem szenved hiányt motivációban, az Aston pedig olyan ambíciót és szenvedélyt nyújtott, és olyan új létesítmények és erőforrások iránti elkötelezettséget ígért neki, amit nem akart kihagyni. A tesztek alapján az ottani kínos csapathiba ellenére jó döntést hozott a spanyol, ugyanis amíg az Alpine gyengén szerepelt, addig az Aston Martinról néhányan már az élcsapatok legnagyobb kihívójaként beszélnek.

Fernando Alonso arcán mindig boldogság látszik, mióta csatlakozott az Aston Martinhoz Forrás: instagram.com/astonmartinf1/

A sikerre éhes Alonso egy esetleges győzelemmel is szemez, és ugyan korainak tűnhet erről beszélni, egy sikerrel Jack Brabham 1970-es dél-afrikai elsősége óta a legidősebb, az F1 történetének pedig az ötödik legidősebb futamgyőztese lehetne, arról nem is beszélve, hogy 10 év után állhatna fel a dobogó tetejére.

Nem ment azonban minden zökkenőmentesen az istállónál, hiszen ahogy tavaly Vettelnek koronavírus-fertőzés miatt ki kellett hagynia a szezon első két hétvégéjét, úgy idén

Lance Stroll járt pórul egy kerékpárbalesetben. A csapattulajdonos fia kénytelen volt kihagyni a bahreini tesztet, ahol az F2-es bajnok Felipe Drugovich helyettesítette, és sokáig úgy tűnt, szintén ő áll rajthoz a szezonnyitó hétvégén.

Stroll végül a csuklóműtétje ellenére már a Bahreini Nagydíjon ott lesz, így Drugovich 117 körén nyújtott teljesítményével hiába volt mindenki elégedett volt a csapatnál, élesben még nem veti be az Aston Martin. A kanadai Stroll így a következő hetekben bebizonyíthatja, hogy szinte nulla felkészüléssel, egy jó autóban, száraz körülmények között is képes jó eredmények elérésére.

Szavazzon!

Képes lesz-e futamot nyerni Fernando Alonso az Aston Martinnal?

Haas

A tavalyi idény elején az amerikai istállóról is rengeteg hír szólt, mégpedig azért, mert Nyikita Mazepin nem tarthatta meg az ülését, így a szezonnyitó hetében kellett pilótát találnia a Haasnak. Végül a korábbi versenyzőjükre, Kevin Magnussenre esett a választás, amit a bahreini 5. hely egyértelműen megerősített. Igaz, később ez a pozíció maradt is a legjobb, de

egyrészt már a szezon felére túlszárnyalta a csapat a 2019 és 2021 között gyűjtött pontok összességét, másrészt a dán brazíliai pole pozíciója az év egyik legnagyobb szenzációjának számított,

így Magnussen helye nem lehetett kérdés a 2023-as mezőnyben sem.

A tapasztalattal és az eltökéltséggel nem lesz gond idén a Haasnál Forrás: Twitter

A dán csapattársa azonban már nem Mick Schumacher lesz, aki kétszer ugyan szerzett értékes pontokat, ám anyagilag jóval nagyobb kárt okoztak a balesetei, így mennie kellett. Némi meglepetésre a Haas a Magnussennél is rutinosabb Nico Hülkenberg mellett döntött, aki immáron a sokadik esélyt kapja meg a sportágban. A tesztek után mindkét versenyző úgy nyilatkozott, hogy

az utóbbi időszakban előrelépett a csapat és egyre közelebb van azokhoz a célokhoz, amiket kitűzött, ez pedig nagy motivációt ad a pilóták számára.

Noha úgy fest, több középcsapat is így áll hozzá a szezonhoz, a Haas meglepetésre készül, és a "nagy öregek" tapasztalatával ezt képes is lehet megvalósítani.

Szavazzon!

Melyik rutinos pilóta zár előrébb az összetett pontversenyben?

AlphaTauri

A legnagyobb visszaesést 2021-hez képest tavaly a Mercedes mellett az AlphaTauri produkálta, hiszen

míg előbbi évben 22 pontszerzéssel 142 egységig jutott a csapat, addig 2022-ben a tíz top 10-es helyezés mindössze 35 pontot ért.

A pilóták nem változtak, az autó teljesítménye viszont jelentősen romlott, ami főleg annak fényében volt meglepő, hogy a "nagytestvér" Red Bull mindkét vb-címet fölényesen megszerezte. A csapaton belüli jó hangulat látszólag megvolt, de Pierre Gasly minden bizonnyal nem bánta meg a váltást, Cunoda Juki pedig szintén új szerepkörre vágyott.

Nyck De Vries bizonyítaná, hogy nem csak egy kiugró teljesítmény volt a monzai Forrás: NurPhoto via AFP/Gongora/NurPhoto/Gongora

Ez azt jelenti, hogy idéntől a japán számít tapasztaltabb F1-es pilótának – akármilyen furcsán is hangzik ez egy 22 éves embernél –, csapattársként ugyanis a korábbi F2-es és Forma–E-bajnokot, Nyck de Vriest kapta meg Cunoda. Már úgy tűnt, hogy a 29. életévében járó holland megmarad az "örök tesztpilóta" szerepkörében, végül Alexander Albon vakbélgyulladása miatt beugorhatott az Olasz Nagydíjon, ahol a Williamsszel parádés két napot zárt, és a futamon elért 9. helyével lényegében megváltotta a helyét az idei mezőnyben.

Az év végi gumiteszten De Vries még panaszkodott az autóra, az idei felkészülésen már jóval elégedettebben értékelte az új járművét, és a hollandtól komoly eredményeket elváró csapat is megdicsérte őt a teljesítményéért és a szorgalmáért.

Az előjelek mindenesetre biztatóak, De Vriesnek már "csak" azt kell bebizonyítania, hogy a monzai szereplés nem egyszeri kiugró alkalom volt. Cunoda pedig az ő hatására segíthet elfeledtetni a pocsék 2022-es évét – bár annál nem lesz nehéz jobb eredményeket elérnie az AlphaTaurinak.

Szavazzon!

Sikerül-e olyan kiemelkedő eredményeket elérnie Nyck de Vriesnek, hogy 2024-ben egy nagyobb csapatnál folytassa?

Williams

Finoman szólva sem a hagyományaihoz méltó szezonokon van túl a Williams, amelynek az elmúlt 5 évben egyetlen értékelhető eredménye volt: Russellnek a 2021-es, egykörös Belga Nagydíjon elért második helye. Az akkori fellángolás tavaly ismét elhalványult, és három 9., valamint két 10. helyével ismét sereghajtóvá vált a csapat. A Red Bulltól elküldött Alexander Albon ugyan kihozta a maximumot az autóból, hiszen a három pontszerzése több, mint amire ezzel az autóval szinte bárki képes lett volna, ám változásokra mindenképpen szüksége volt az istállónak.

Logan Sargeant 2015 óta az első amerikai pilóta a Forma–1-ben Forrás: ANP via AFP/Sem Van Der Wal

Az egyik ilyen a csapatfőnöki poszton történt meg, ahová a Mercedestől érkezett az új kihívásokra vágyó James Vowles. A másik a pilótafelállásban mutatkozott, ahol három év vergődés után elküldték az Albon által is egy futam kivételével mindig legyőzött Nicholas Latifit – ám a helyére némi meglepetésre Logan Sargeantet ültették be.

Abból a szempontból várható volt, hogy a csapat tesztpilótájaként dolgozott, ráadásul amerikai volt, ami valószínűleg az első számú oka volt a szerződtetésének. Ám az alapján, hogy Sargeant a betétsorozatokban, köztük tavaly a Forma–2-ben is inkább csak egy elvétve dobogóra álló, középszerű versenyzőnek számított, már annál kevésbé lehetett várni a leigazolását.

A probléma nélkül, és viszonylag gyors körökkel teljesített teszt ellenére ráadásul pesszimizmus jellemezte a pilótákat – Albon tisztába is tette, hogy nagyon hosszú út áll még előttük ahhoz, hogy egyáltalán a középmezőnyhöz felzárkózzanak. Noha ezek a nyilatkozatok még nem mérvadóak, azért abban nem reménykedhetnek a Williams szurkolói, hogy kapásból több helyet javít a konstruktőrök között a csapat. A pilóták közül viszont

Albon tovább bizonyíthatja, hogy 2020 végén hiba volt a Red Bulltól lemondani róla, a három hazai nagydíjon szerepő Sargeant pedig megmutathatja, hogy a nemzetiségén kívül más is indokolta az F1-es tagságát.

Szavazzon!

Megszerzi-e idén Logan Sargeant az Egyesült Államok első F1-es pontjait ebben az évszázadban?

Gyorsan elröppent a 3 és fél hónapos szünet, és a folytatásban minden eddiginél több, 23 versenyhétvége áll a csapatok rendelkezésére, hogy szórakoztassák a közönséget. Francia és Kínai Nagydíj nélkül, de katari és Las Vegas-i show-val vág neki a három világbajnokot tartalmazó mezőny a maratoni szezonnak, amely iránt minden korábbinál nagyobb az érdeklődés – remélhetőleg a csapatok és a pilóták is tesznek azért, hogy egy minden igényt kielégítő, izgalmas idényt lássunk a következő mintegy kilenc hónapban.