Pontok, rádióüzenetek, új esőgumi és kötelező téli leállás: több szabályváltozásról döntöttek az F1-ben

Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató, Nikolasz Tombazisz
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 31: FIA Head of Single Seater Technical Matters Nikolas Tombazis looks on in a press conference to announce the rules for the 2021 Formula One season during previews ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 31, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Forma-1-es bizottság keddi ülésén több témában is döntés született a hamarosan rajtoló világbajnoksággal kapcsolatban. Új esőgumi, kötelező téli leállás – több szabályváltozásról döntöttek.

A Formula-1 bizottság keddi londoni ülésén az ügyvezető igazgató Stefano Domenicali, a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA) képviselő Nikolasz Tombazisz, valamint a tíz csapat képviselői jelenlétében több témában is döntés született - írja az nso.hu.

A felek határoztak arról, hogy a májusi Emilia-romagnai Nagydíjtól új esőgumit vezetnek be,

amely a Pirelli teszteken összegyűjtött adatai szerint az eddigieknél nagyobb teljesítményű, és gumimelegítő paplan használatát sem igényli. Emellett némi szabálypontosítás is történt a rövidített versenyekkel kapcsolatban is,

aminek következményeként a nem piros zászlóval záródó rövidebb futamokért is kevesebb pont jár.

A tavaly bevezetett új pontozási rendszer a világbajnoki címről döntő Japán Nagydíjon okozott bonyodalmat, hiszen a versenyzők annak ellenére is teljes pontot kaptak, hogy csak kicsivel több mint a versenytáv felét teljesítették, ehhez hasonló eset az idén már biztosan nem fog történni.

Pontok, rádióüzenetek, új esőgumi és kötelező téli leállás: több szabályváltozásról döntöttek az F1-ben Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Enyhítenek a csapatok és a pilóták közötti rádióüzenetekre vonatkozó regulákon,

valamint a sprinthétvégéken érvényes parc fermé szabályokon is. Az istállók ezentúl nagyobb szabadságot kapnak a sérülésre hajlamos alkatrészek cseréjét illetően.

Fontos változtatás történt a költségvetési határral kapcsolatban is: a csapatok az eredetileg meghatározott 1.2 helyett 1.8 millió dollárt kapnak a 21. Grand Prix-t követő versenyhétvégékre.

Módosítanak továbbá több versenyhelyszínen is:

Azerbajdzsánban és Miamiban újraaszfaltozzák a pályát, míg Dzsiddában kisebb változtatásokat hajtanak végre az aszfaltcsíkon annak érdekében, hogy a versenyzők jobban belássák a kanyarokat.

A fent említett három helyszínen, illetve Bahreinben a DRS-szakaszokon is változtatnak, és az is biztossá vált, hogy Melbourne-ben négy előzési zóna áll a pilóták rendelkezésére.

Ezek mellett arról is határozat született, hogy a jövőben télen is lesz kötelező gyárleállás a csapatok és a motorgyártók számára.

Az idényt megelőző bahreini teszt csütörtökön veszi kezdetét, míg az évnyitó Bahreini Nagydíjat jövő hétvégén rendezik meg.