Megváltozik a Forma-1 pontozási rendszere

F1 Abu Dhabi Grand Prix Practice 3 1 abu dhabi auto cars championships fia formula formula 1 gp grand motorsport motorsports one prix racing sports uae united arab emirates world yas marina Formula 1 Abu Dhabi Grand Prix, Mohammed bin Szulajm
Mohammed ben Sulayem before the third practice ahead of the Formula 1 Abu Dhabi Grand Prix at Yas Marina Circuit in Abu Dhabi, United Arab Emirates on November 19, 2022. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
A tavalyi Japán Nagydíj végén kialakult káosz miatt 2023-tól megváltozik a pontozási rendszer az F1-ben a lerövidített futamokon.

A 2022-es esőáztatta szuzukai verseny végén úgy tűnt, Max Verstappen még nem biztosítja be a második világbajnoki címét. Charles Leclerc büntetése ellenére ugyanis a legtöbben azt gondolták, nem teljes pontokat oszt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hiszen a mezőny még nem teljesítette a táv háromnegyedét. Végül azonban

egy szinte ismeretlen szabály miatt, miszerint „a csökkentett pontok csak akkor vannak érvényben, ha a versenyt félbeszakítják, és már nem indítják újra", Verstappen behozhatatlan előnyre tett szert.

A jelenlegi szabály szerint a félbeszakított, de nem újraindított versenyeknél

  • ha legalább 2 kört megtesznek, de a teljes táv 25 százalékát nem teljesítik, a győztes 6 pontot kap,
  • ha a táv 25 százalékát megteszik, de a verseny felét nem teljesítik, a győztes 13 pontot kap,
  • ha a táv 50 százalékát megteszik, de a verseny háromnegyedét nem teljesítik, a győztes 19 pontot kap.

Ez a szabály változik meg idéntől egy még nem ismert módon, ezt az FIA elnöke, Mohammed bin Szulajm erősítette meg.

Mohammed bin Szulajm megerősítette a leendő szabályváltozást Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki/NurPhoto/Jakub Porzycki

nyilatkozta az elnök, majd kifakadva visszaemlékezett a Szuzukában történtekre. – Már a japán futamot követően rendelkezésünkre állt egy komplett jelentés a történtekről. Ez korábban sosem történt meg, minden felkerült az FIA honlapjára.

Ám a végén kié a felelősség? A miénk. Őszintén kérdezem, hol a méltányosság ebben? Ez meglehetősen frusztrál engem."