Vágólapra másolva!
A Forma-1 csapatainak közel fél másodpercet kell majd visszaszerezniük köridejeikből 2023-ban, miután a pattogás csökkentése érdekében idénre megváltoztatták a padlólemezekre vonatkozó szabályokat.

Miután tavaly több csapatnak gondot okozott az autó túlzott pattogása, az FIA szabálymódosítással igyekszik elejét venni a jelenségnek. Az úgynevezett Aerodinamikai Oszcillációs Mérték használata mellett a motorsport szabályalkotó testülete 2023-ra a műszaki szabályzatba is belepiszkált - derült ki a motorsport.hu oldaláról.

Az egyik legfontosabb a padlólemezek széleinek 15 mm-rel való megemelése, amivel azt akarják elérni, hogy a csapatok ne építsenek olyan alacsony hasmagasságú autókat, amelyeknél a pattogás felütheti a fejét. Nikolas Tombazis, az FIA együlésesekért felelős műszaki igazgatója biztos benne, hogy ezekre szükség volt és azt is elmondta, hogy mekkora teljesítményvesztésre számíthatnak a csapatok emiatt:

- mondta el az igazgató

Tombazis bízik a z új megoldásban Forrás: Getty Images via AFP/2019 Getty Images/Clive Mason

Arra a kérdésre, hogy mennyi leszorítóerőt veszítenek ezzel a csapatok, Tombazis azt mondta:


Bár több megérezte azt, mennyire fognak pattogni a 2022-es Forma-1-es autók, Tombazis szerint pontosan senki sem várta, hogy ilyen mértékű lesz a probléma: „Egy kicsit mindenkit meglepett. A történelmi részlegről és régi versenyzőktől érkeztek csípős megjegyzések előre is, de valójában senki sem jósolta meg, hogy pontosan mi lesz.

Bár a csapatoknak és az FIA-nak is jobb rálátása van a pattogás problémájára, Tombazis szerint téves lenne azt gondolni, hogy teljesen meg fog oldódni: „Szerintem a változtatásokkal alapvetően csökkenni fog, de hogy elég messzire mentünk-e ahhoz, hogy megszűnjön, vagy még lesznek alkalmi problémáink vele, az még elválik."