Több pénzt akar, így ráhajt a nőkre a Forma-1

Horizontal
Fans take selfies with Ferrari driver Charles Leclerc of Monaco at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 7, 2022, ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix. (Photo by William WEST / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Stefano Domenicali, a Forma-1 jogaival rendelkező Liberty Media ügyvezető igazgatója rendhagyó módon igyekszik növelni a sportág rajongótáborát.

2022-ben az F1 kereskedelmi jogait is birtokoló cégcsoport azt látta a könyvelésben, hogy a 2017-ben 8 milliárd dollárért megvett Formula One Group a megelőző egy évben mindössze 40 millió dollár nyereséget termelt, ami hat százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi számoktól.

Így aztán két választása maradt a Libertynek: egyrészt növelni a futamok számát (jövőre már rekordot jelentő 23 nagydíj lesz a naptárban), valamint növelni a nézők számát. Közöttük is elsősorban a nők létszámát, ugyanis egy felmérés szerint az F1 rajongóinak 40 százaléka nő, ami 2017-hez képest nyolc százalékos növekedést jelent a célcsoportban.

Charles Leclerc a női rajongók egyik nagy kedvence Forrás: AFP/William West

Amellett, hogy a lelátókra szeretnék csábítani a hölgyeket - vagy éppen a tévé elé ültetni, például az olyan sorozatokkal, mint a Hajsza a túlélésért, ami világszerte 33 országban vezette a nézettségi listákat, fontos lenne, hogy végre valóban legyenek meghatározó női versenyzők a mezőnyben. A női sportok népszerűsége ugyanis évről évre rekordokat dönt - ezt tamásztják alá a mostanában akár 80-90 ezer néző előtt játszott női focimeccsek -, a csúcskategóriás női foci és rögbi szponzorációja 146%-kal nőtt 2021-ben 2020-hoz képest.

2023-ban induló a női F1 Akadémia feladata lenne, hogy öt éven belül női pilótát állítson a rajtrácsra. Utoljára ugyanis 1976-ban Lella Lombardi révén volt női pilóta, aki GP-n indulhatott.

Jamie Chadwick hamarosan egy F1-es autóban találhatja magát?

Ezen változtathat az angol Jamie Chadwick, aki a csak nőknek kiírt W Series valamennyi versenyét megnyert tavaly, ráadásul van több mint félmillió követője van a közösségi médiában, több mint a szezon végeztével anyagi gondok miatt megszűnt W Seriesnek volt. Chadwick időközben szerződést kapott az IndyCar NXT sorozatban szereplő Andretti Autosporttól. Az álma viszont még mindig az F1, azaz könnyen lehet, hogy mégis ő lesz az új F1-es szenzáció.