Verstappenék egyik kulcsembere okoz súlyos vitát a Red Bull szabálysértéséről?

Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Sergio Pérez
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 09: Race winner and 2022 F1 World Drivers Champion Max Verstappen of Netherlands and Oracle Red Bull Racing and Second placed Sergio Perez of Mexico and Oracle Red Bull Racing celebrate on the podium during the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on October 09, 2022 in Suzuka, Japan. (Photo by Mark Thompson/Getty Images )
Vágólapra másolva!
Holland sajtóértesülés szerint Adrian Newey besorolásával nem ért egyet a csapat és az FIA, ezért gondolhatja úgy a szövetség, hogy a tervezőmérnök gázsija beleszámít a költségvetési keretbe, amit az első ítélet szerint túllépett a Red Bull.

Továbbra sincs fejlemény arról, valóban megszegte-e a költségvetési szabályokat a Red Bull 2021-ben és ha igen, ez milyen szankciót von maga után. Az első vizsgálatok alapján az FIA úgy találta, átlépték a 145 millió dolláros keretet, ám az istálló nem ért egyet ezzel és tovább egyeztet a szövetség képviselőivel bizonyos tételek elszámolásáról.

A Red Bull 2021-es diadalát a szabálytalanság vádja árnyékolja be Forrás: Getty Images/2022 Getty Images/Mark Thompson

Az egyes csapatoknál – a versenyzőket leszámítva – a három legmagasabb fizetésű tag bére nem számít bele a keretbe, és a holland Ziggo Sport értesülése szerint itt van nézeteltérés a Red Bull és az FIA között: előbbi saját alkalmazottjának tekinti a legendás tervezőmérnököt, Adrian Newey-t, utóbbi viszont úgy véli, a saját cégén keresztül foglalkoztatják őt, így a bérét bele kell számolni a 145 millió dolláros költségkeretbe.

A mérnökök fizetéséről ritkábban hallani információkat, mint a pilóták esetében, de egy Newey-hoz hasonló csúcskategóriás szakember évente akár 10 millió dollár nagyságrendű összeget is zsebre tehet. Korábban az merült fel, hogy a stáb ingyenes étkeztetése és a táppénz okozza a vitát az elszámolásban. Ennek kapcsán az Auto Motor und Sport rámutatott, hogy a pályán történő étkeztetés összege nem számít bele a keretbe, mert a szponzoroknak felszolgált finomságokkal bonyolult lenne megbontani a számlát, a gyári kantinban viszont nincs ilyen probléma és az bizony része a korlátozásba eső összegnek.

A rivális istállók értelemszerűen mérgesek és határozott fellépést várnak az FIA-tól. A mezőnynek 2021-ben kellett először maximalizált pénzösszegből versenyezni, és az első könyvvizsgálati ellenőrzés eredménye és a problémák kezelése rengeteg fog számítani a szövetség és a rendszer hitelességének megőrzésében.