Mercedes' British driver George Russell drives during the qualifying session ahead of the Formula One Singapore Grand Prix night race at the Marina Bay Street Circuit in Singapore on October 1, 2022. (Photo by Lillian SUWANRUMPHA / AFP)
Vágólapra másolva!
George Russell és Toto Wolff is megerősítette, hogy a brit pilóta műszaki hiba miatt volt a vártnál jóval lassabb a Szingapúri Nagydíj időmérőjén, amelyen már a Q2-ben búcsúzni kényszerült. A Mercedes csapatfőnöke bízik benne, hogy Lewis Hamiltonnal a győzelemért küzdhetnek a futamon. A hétszeres világbajnok megúszta a büntetést, az istálló viszont nem.
Bár a Mercedes számára akadtak pozitívumok a Szingapúri Nagydíj időmérőjén, hiszen az autó kifejezetten jól muzsikált, összességében nem lehetnek elégedettek az eredménnyel. Lewis Hamilton akár a pole pozíciót is megszerezhette volna, de végül szoros küzdelemben csak harmadik lett, míg George Russell már a Q2-ben kiesett.
Az ifjabbik brit versenyző csak a tizenegyedik helyről rajtolhat, és nagyon nehéz lesz életben tartania a sorozatát, miszerint idén kivétel nélkül az első ötben végez, amikor célba ér. A nyolcszoros dobogós azonban nem magától volt ennyire lassú.
A fékekkel és a motorral kapcsolatban küszködtem valamivel, ami beletolt a kanyarokba, és úgy éreztem, mintha a gázon állnék, amikor bemegyek, pedig nem így volt
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Az volt az érzésem, hogy mindenhol tolt. Fékeztem a kanyarbejáratnál, és úgy tűnt, mintha hátulról valami lökne. Egyszerűen egyik kanyarba sem tudtam bemenni, alulkormányzott volt [az autó]. A probléma miatt nem hiszem, hogy a Q3-ban jobbak lehettünk volna. Az adatokból valamennyire láttuk, hogy miről van szó, de ez egy frusztráló dolog, tennünk kell valamit. Lewis nagyon gyorsnak tűnik, én viszont nem tudtam működésre bírni [a kocsit].”
Toto Wolffot szintén megkérdezték a történtekről, és kiderült, hogy a probléma nem először merült fel a hétvége során. Igaz, még a legelején szembesültek ezzel, így talán azt gondolhatták, hogy orvosolták a bajt.
„Kár érte, az első szabadedzésen volt egy nyomatékkal kapcsolatos problémánk, amely az időmérőn jött elő újra – árulta el a Mercedes csapatfőnöke. –
A gázpedállal és a fékekkel is gond volt, szóval ma nem volt meg a megfelelő eszköze.”
Hamilton azonban viszonylag jó helyről rajtol, és egyértelmű, hogy a várakozásoknak megfelelően a Mercedesnek fekszik ez a pálya. Ugyanakkor nem igazán lehet tudni, hogy a többiekhez képest mire lehetnek képesek a futamon.
„[Carlos] Sainz ellen jól nézett ki [a versenyszimuláció], de a többiek nem mentek, úgyhogy nem tudjuk – jelentette ki Wolff. – Azon múlik majd, hogy mi lesz a rajtnál, és ha az ember nincs elöl, akkor nehéz lesz. Reméljük, hogy ez a hétvége jól fog alakulni, mert a szimulációkból ez derült ki, és helyes a fejlesztési irányunk. A harmadik szabadedzés [lefelé] lógott ki, amit ki kell vizsgálnunk, de általánosságban a helyes irányba haladunk a jövő évre nézve.”
Russell két kiállással számol a versenyen, már persze ha száraz körülmények lesznek, ami egyáltalán nem garantált. A Mercedes nem örülne a csapadéknak, és Wolff bízik benne, hogy a dobogó legfelső fokáért küzdhetnek.
Nem tudom, hogy az előrejelzések mit mondanak, de jó lenne a száraz [időjárás]
– fogalmazott. – Az eső viszont zűrzavart okozhat, ami szintén izgalmas. Szóval bármi is jön, el kell fogadnunk. Az a célunk, hogy megnyerjük, de óvatosnak kell lennünk az elvárásainkkal. A kvalifikáció alakulását látva reménykedtünk, hogy megszerezzük a pole pozíciót, de nem voltunk elég jók, és csalódottak vagyunk. Tettünk egy lépést a megfelelő irányba, és holnap remélhetőleg a győzelemért harcolhatunk.”
Hamilton mindössze 54 ezreddel maradt el Charles Leclerc pole pozíciót érő körétől. A brit versenyző ennek ellenére örült az eredménynek, hiszen az időmérőt megelőző szabadedzések nem alakultak jól a Mercedes szempontjából.
Óriási kihívás volt
– kezdte. – Nagyon boldog voltam, mert a második edzésen nem éreztem annyira jól magam az autóban, mint az elsőn. Éjszaka aztán változtattunk, és a harmadik gyakorlás egyikünknek sem alakult jól, de láttam, hogy harcoltunk az első sorért. Azt gondoltam, hogy »úristen, talán ma jön el az a nap«. Próbáltam mindent kipréselni magamból. Idén ez volt a legnagyobb reményem arra, hogy az első sorba kerüljek. Fél tized volt a lemaradásom, és fél tized határozottan benne maradt.”
Hamiltont a harmadik tréning után beidézték a sportfelügyelők, mert ismét orrkarikát viselt, amit az FIA Nemzetközi Sportkódexe tilt, és az év elején volt is belőle vita. A hétszeres világbajnok azonban megúszta a büntetést, mondván, egészségügyi okok miatt került vissza az ékszer. A Mercedest viszont 25 ezer euróra megbírságolták, mivel nem tudtak a változásról, ezért a Nemzetközi Automobil Szövetséggel azt közölték, hogy versenyzőjük megfelel a szabályoknak.