Vágólapra másolva!
Miután az Olasz Nagydíjon kiosztott rajtbüntetések sokasága miatt több órán át tartó zűrzavar alakult ki a végső rajtsorrendet illetően, Martin Brundle szerint egyszerűbbé kell tenni a dolgokat.

Az Olasz Nagydíj előtt hét pilóta tudta, hogy a vasárnapi futamra helyeket fog veszíteni a rajtrácson, mivel túllépték a szezonra vonatkozó, különböző alkatrészekből álló kvótájukat.
Az egyik ilyen versenyző Max Verstappen volt, aki a második helyen fejezte be a kvalifikációt, de tisztában volt vele, hogy öt rajthelyes büntetés vár rá, mert a 2022-re engedélyezett mindössze háromból már az ötödik erőforrását készült felhasználni a szezonban.

Mivel azonban közvetlenül Verstappen mögött három versenyző is büntetésben részesült, több órás zűrzavar következett, miközben az FIA azon tanácskozott, hogy Verstappen a negyedik vagy a hetedik helyről induljon.

Verstappen végül a hetedik helyről vágott neki a futamnak, de a rajtrács sorrendjének meghatározásához szükséges hosszadalmas folyamat arra ösztönözte Brundle-t, hogy egy egyszerűsített eljárásra tegyen javaslatot.

- írta Brundle a Sky F1-nek adott rovatában.

Lehet, hogy az áthajtásos büntetés lenne a megoldás kulcsa?
Brundle felvetette, hogy a rajtrácson való hátrasorolás helyett egy alternatív lehetőség lehetne a verseny közepén az áthajtásos büntetések kiszabása, vagy a szabálytalankodó csapatok pénzügyi szankciókkal való sújtása.

"Megoldásokra van szükségünk, mert ez rossz fényt vet az F1-re"

- mondta Brundle.
"Az eredeti koncepcióra azért van szükség, hogy a csapatok ne cserélgessék meggondolatlanul az erőforrásokat és a kiegészítő berendezéseket az autóikban.

"A vegyes rajtrács érdekes versenyt eredményezhet, ha az élmezőny néhány tagjának keresztül kell vágnia magát a mezőnyön, de még jobb lenne, ha az a hat autó, amelynek reális esélye van a futamgyőzelemre, a megfelelő rajtrácsról indulna, és megvívhatnák a csatáikat egymással"
- vázolta fel ötletét Brundle.
Forrás