Vágólapra másolva!
Az FIA reagált az Olasz Nagydíj végjátékára, és a szervezet szóvivője elmondta, hogy miért ért véget biztonsági autó alatt az Olasz Nagydíj. A Safety Cart előidéző Daniel Ricciardo úgy véli, nem tehetett semmit annak érdekében, hogy biztonságosabb helyen parkolja le autóját.

Furcsa és a közvélemény nagy részének nem tetsző körülmények között ért véget az Olasz Nagydíj. Daniel Ricciardo autója az 53 körös futam 48. körében meghibásodott, aminek következtében beküldték a biztonsági autót. Ez első ránézésre izgalmas végjátékot ígért, amiből aztán nem lett semmi. Az ausztrál pilóta McLarenjét nem tudták időben biztonságos helyre tolni, ráadásul közvetlenül a Safety Car mögött nem az élen álló Max Verstappen, hanem a harmadik George Russell haladt, így hiába ért volna fel időben az általa vezetett boly a mezőny végére, a lekörözötteket már nem tudták elengedni. Emiatt Bernd Mayländer csak az utolsó kör végén hagyta el a pályát, de akkor előzni már nem lehetett.

Forma-1, Olasz Nagydíj, sportbírók, olasz zászló
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sylvester Stallone, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, sportbírók, olasz zászló
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sylvester Stallone, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, sportbírók, olasz zászló
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sylvester Stallone, Max Verstappen
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Olasz Nagydíj, George Russell, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen

Érthető módon sokaknak nem tetszett, hogy így ért véget a futam. Az olasz szurkolók fütyültek, a Ferrari csapatfőnöke kritizálta a versenyirányítást, és még a futamgyőztes Red Bullt irányító kollégája is együttérzett a maranellóiakkal. Az FIA most reagált az esetre, és hangsúlyozták, hogy elsősorban biztonsági szempontok vezettek a vitatott esethez.

fogalmazott a Nemzetközi Automobil Szövetség szóvivője. – Mivel a művelet biztonsága az egyetlen prioritásunk, és az incidens nem volt elég jelentős ahhoz, hogy piros zászlóra legyen szükség, a futam a Safety Car alatt ért véget, az FIA és az összes pilóta között egyeztetett eljárás szerint. A biztonsági autós fázis versenyen belüli időpontja nincs hatással erre a procedúrára.”

Könnyen lehet, hogy az FIA-nak óriási szerencséje volt, hogy a Ferrari kétkiállásos stratégiára váltott, és utólag nem volt jelentősége annak, hogy Verstappen és Leclerc kiállt-e a biztonsági autó alatt, hiszen a címvédőnek elegendő előnye volt az ingyen kerékcseréhez. Ha viszont ugyanolyan taktikán vannak, akkor nyilvánvalóan sokkal kisebb a különbség köztük, és ha a két csapat másképp dönt, akkor adott esetben meg is fordulhatott volna a sorrend a Safety Car alatt,

amiből a mostaninál is szintekkel nagyobb botrány kerekedett volna.

Az esettel kapcsolatban természetesen az azt előidéző Ricciardót is megkérdezték. A McLaren versenyzője hangsúlyozta, hogy bár mindent megtett annak érdekében, hogy a lehető legkevésbé szóljon bele a verseny alakulásába, végül nem tudott érdemben mit csinálni.

Ricciardo nem tudott mit tenni

„Egyszerűen lekapcsolt [a motort] – válaszolta azAutosport kérdésére. –Nem érzékeltem semmilyen figyelmeztető jelet, a Lesmo 1-ben voltam, aztán semmi. Mivel akkor leállt, [az autó] sebességben volt. Megpróbáltam belülre, az ideális íven kívülre húzódni, nyilván egy biztonságos helyre, amilyen gyorsan csak lehet. Azonban nem láttam semmilyen [pontot], ahova le tudnék húzódni, úgyhogy kénytelen voltam megállni a füvön, és ennyi volt. Megpróbáltam a lehető leggyorsabban kiszállni az autóból, és megtettem, amit tudtam, de nyilván hallottam, hogy a futam biztonsági autó alatt ért véget. Szóval kár a versenyért, de semmit nem tehettem.