Viszonylag hamar elhalkult az a rosszindulatú és alaptalan pletyka, miszerint a Holland Nagydíjon a Red Bull a kisebbik csapatát segítségül hívva okozott virtuális biztonsági autós fázist, ami történetesen kedvezett a győzelmet végül (nem emiatt) megszerző Max Verstappennek.
Néhányan összeesküvést láttak abban ahogy az Alpha Tauri a műszaki hibát szenvedő Cunoda Juki helyzetét kezelte, de a japán pilóta odaszúrt a konteót terjesztőknek.
Nem érdekelnek. Igazából megnézetném az illetők agyát egy MRI-vel, hogy mi nem stimmel benne.
– nyilatkozta Monzában. – Vicces, ahogy sztorikat gyártanak."
„Éreztem, hogy valami furcsa a kocsi hátuljánál, először a gumira gyanakodtam. A csapat szólt, hogy egy biztonságos helyen álljak meg a pálya szélén, amit megtettem, majdnem le is állítottam a motort – közölte. – De aztán újra jelentkezett a csapat, hogy nem találtak problémát, ezért tovább mentem és kaptam új gumit. Ám tisztán éreztem, hogy újra gond van, ezt mondtam is a csapatnak, ezért közölték, hogy álljak meg. Végtelenül egyszerű: baj volt az autóval, s mint kiderült, a differenciálmű romlott el."
A Red Bull a világbajnokságból való kizárását kockáztatná olyan sportszerűtlen húzásokkal, amikkel egyesek vádolták őket, és nincs is szükségük ilyesmire Verstappen tetemes pontelőnyének köszönhetően.