Albon bebizonyította, hogy a leggyengébb autóval erőből is képes a pontszerzésre

Forma-1, Belga Nagydíj 2022, vasárnap, Max Verstappen, Alexander Albon
Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen (L) speaks with William's Thai driver Alexander Albon as they arrive ahead of the Belgian Formula One Grand Prix at Spa-Francophones racetrack at Spa, on August 28, 2022. (Photo by Kenzo TRIBOUILLARD / AFP)
Vágólapra másolva!
A korábban Max Verstappen mellől elküldött brit-thai pilóta szerint élete egyik legjobb versenyén van túl, miután hősies védekezéssel a tizedik helyet szerezte meg a Belga Nagydíjon a Williamsszel.

Az augusztus elején szerződést hosszabbító Alexander Albon a belgiumi versenyhétvégén is megerősítette, hogy méltó utódja a csapatnál George Russellnek. Albon 2019-ben éppen a brittel együtt került a Forma-1-be, ahol a Toro Rossónál olyan meggyőző teljesítményt mutatott, hogy a nyári szünetben Pierre Gasly helyére ültették a Red Bullnál.

Ott azonban a következő másfél évben hiába hozta a stabil pontszerző helyezéseket, – olykor a balszerencsének is köszönhetően – csak két dobogót szerzett, és jelentősen elmaradt csapattársától, Max Verstappentől. 2021-re így inkább leigazolták Sergio Pérezt az energiaitalosok, Albon pedig ülés nélkül maradt. Idén azonban a Williams adott egy második esélyt a huszonhat éves pilótának, aki Belgiumban már harmadik alkalommal szerzett pontot a 2022-es szezonban. Azonban míg Melbourne-ben a csapat taktikája, Miamiban pedig némi szerencse kellett ehhez, addig

Spában maga Albon harcolt meg keményen az értékes pontért.

„Azt gondolom, ez volt az egyik legjobb versenyem eddig a Forma-1-ben – nyilatkozta Albon. – Úgy éreztem, mintha az utolsó etapnál egyre lassabban fogytak volna a körök, ráadásul

De a végsebesség megmentett minket, így pedig nagyon örültem, amikor megláttam a kockás zászlót."

A már pénteken és szombaton is remeklő brit-thai pilóta tudta, hogy a hatodik rajthely ellenére a pontszerzés is komoly bravúr lenne. Ezt azonban meg is valósította, ugyanis a táv utolsó harmadában végig maga mögött tudta tartani az őt szorosan üldöző öt pilótát, akik pedig mind a DRS-t is használhatták ellene.

„Minél több autót láttam [a tükörben], annál jobban éreztem magam. Úgy voltam vele, hogy adiig jó, amíg nő a vonat hossza, hiszen ezáltal mindenkin nőtt a nyomás – magyarázta Albon. – Ha csak egy autó van mögötted, akkor az megengedheti magának, hogy olykor lassítson és taktikázzon, de egy vonatnál mindenkinek muszáj követnie az adott sebességet, nem lehet a gumikkal és a fékekkel játszani. (...) A csapat számára is jó ez a pozitív [eredmény], mert