Vágólapra másolva!
Egy mozdulattal átalakította riválisa taktikáját és a verseny végén gyorshajtásért kapott büntetéséhez is köze lehetett. Mattia Binotto beszélt arról, mi történt a számukra kellemetlen befejezésnél.

Miközben Max Verstappen a mezőny végéről előretörve lemosta a mezőnyt Belgiumban, a Ferrari ismét magyarázkodásra kényszerül. Egyrészt amiért ennyire elmaradt a tempójuk a Red Bulltól, másrészt ahogy a verseny végét kezelték: Charles Leclerc-t kihívták kerékcserére, hogy a friss gumin megfussa a leggyorsabb kört és az érte járó pluszpontot átvegye Verstappentől.

Csakhogy Fernando Alonso megelőzte a bokszból kihajtó Ferrarit, ami a kisebbik baj volt, mert Leclerc utána visszaelőzte.

A nagyobb problémát az jelentette, hogy a monacói átlépte a sebességhatárt a bokszutcában és időbüntetést kapott, így 5. helyett 6. lett és további 2 pontot vesztett Verstappennel szemben.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto megvédte a döntést a kockázatvállalásról.

Leclerc 6. lett és tovább romlott a helyzete a bajnokságban Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

„Megvolt a lehetőségünk megfutni a leggyorsabb kört, megvolt az előnyünk Fernandóval szemben a kiálláshoz" – közölte.

„Tudtuk, hogy szoros lesz, és végül elvesztettük a pozíciót, ám azt is éreztük, hogy Leclerc visszaelőzheti a frissebb gumin a DRS-sel."

A pilóta 1 km/h-val lépte túl a 80-as limitet, aminek egy balszerencsés véletlen lehetett az oka. Az egész a futam elejére vezethető vissza, amikor egy letépett sisakfólia beragadt a fékhűtőjébe, és ez befolyásolta az autó sebességmérő rendszerét is.

Charles Leclerc Forrás: Belga via AFP/BELGA/Jonas Roosens

„Nem a megszokott szenzorokat használtuk a sebesség mérésére, mert azok korábban túlhevültek, miután a Maxtól származó fólia eltömítette a jobb első nyílást. A tartalék rendszer pedig talán nem volt a legpontosabb" – mondta Binotto. A dugulás miatt kellett a Ferrarinak korán kihívnia a bokszba Leclerc-t.

Verstappent megkérdezték a hivatalos sajtótájékoztatón az esetről, és remélte, hogy nem az ő fóliája tett keresztbe riválisának. „Nem tudtam. Remélem, nem az enyém volt az."

A fedélzeti kamerás felvételek alapján azonban Binotto nem alaptalanul állította, hogy Verstappen dobta el a problémát okozó műanyagdarabot a sisakrostélyáról. Természetesen nem szándékos akadályozás történt, és a múltban sokszor előfordult már, hogy hasonló okból tönkrement egy autó.