Vágólapra másolva!
Lando Norris a Hungaroringen is a középmezőny legjobbja volt, ausztrál csapattársa azonban az egyforma stratégia ellenére ismét sokkal jobban szenvedett a futamon, végül pedig egy időbüntetésnek is köszönhetően a pontszerzésre sem volt esélye.

Lando Norris sokáig hősiesen tartotta a szombaton bravúrral megszerzett negyedik rajthelyét, de miután Lewis Hamilton és a két zárkózó Red Bull is megelőzte őt, viszonylag magányos versenyt vívott a hetedik helyen autózva. A brit ezzel az eredménnyel megerősítette összetettben is a hetedik pozícióját, azaz a három élcsapatot nem számítva a mezőny legeredményesebb pilótája.

A szezon során pedig ez már a negyedik olyan futam volt, ahol Ferrarin, Red Bullon és Mercedesen kívül nem előzte meg más autó, de ezenkívül háromszor is csak egy Alpine tudta megelőzni az imolai harmadik helyezettet.

„Örülni kell a hetedik helynek, noha a szombat után természetesen mindannyian egy kicsit többet kívántunk, de ma nem volt olyan a tempónk, hogy felvegyük a lépést a gyorsabb autókkal – mondta Norris. –

így az Alpine-okkal kellett inkább harcolnunk."

Adrian Seidl csapatfőnök is elmondta, hogy Norris a maximumot hozta ki a futamból, és az először

Franciaországba megérkezett fejlesztés egyértelműen a negyedik leggyorsabb csapattá tette a McLarent.

A német szakember megköszönte mindenkinek a munkát és jó pihenést kívánt, de előtte elárulta, hogy Ricciardo a Norriséval megegyező stratégia ellenére is jobban szenvedett az abroncsokkal a Hungaroringen.

Daniel Ricciardo ugyanis izgalmasabb időszakot élt át csapattársánál. A rajtnál Kevin Magnussennel ért össze, de a legjobb tízben tudott maradni. Az első kerékcseréje után a két kakaskodó Alpine-t egy mozdulattal meg tudta előzni, ám később a második bokszkiállása után küzdött a kemény keverékű gumik felmelegítésével, majd

össze is ütközött Lance Stroll-lal, aminek köszönhetően az ausztrál ötmásodperces időbüntetést kapott és elveszítette a pontszerzési esélyeit.

„Sajnos több volt a negatívum, mint a pozitívum. A rajtot jól kaptam el, de (...) utána az első kör egy káosz volt. Aztán a lágy [gumik] teljesen elfogytak, de a közepes is csak egy kicsit volt jobb, bár az Alpine-ok elleni kettős előzésen jól szórakoztam – értékelte a Magyar Nagydíjat Ricciardo. – Majd amikor kijöttünk a keményeken, Stroll pedig lágyakra váltott, nem tudtuk tartani őt. Megpróbáltam elkerülni az érintkezést, de nem tudtam, és sajnos hozzáértem, megpördítettem, így büntetést kaptam.