Vágólapra másolva!
Max Verstappen elárulta, sajnálja, hogy nem csatázhatott tovább a kieső Charles Leclerc-rel a Francia Nagydíjon, ebben a Red Bullt irányító Christian Horner is egyetért vele. Sergio Pérez szerint a dobogón kellett volna végeznie, de a virtuális biztonsági autó kibabrált vele.

Max Verstappen számára tökéletesen alakult a Francia Nagydíj, hiszen Charles Leclerc kiesésének köszönhetően győzött, és 63 pontosra növelte előnyét vele szemben. Sokáig úgy tűnt, hogy Sergio Pérezzel együtt ünnepelhet a dobogón, de a mexikói pilótát végül George Russell maga mögé utasította.

Horizontal
Horizontal
Horizontal
Verstappen, Leclerc
Square
Horizontal
Charles Leclerc, ferrari, Forma-1
Horizontal
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Francia Nagydíj 2022, futam
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
VERSTAPPEN, Max
Horizontal
TOPSHOTS Horizontal
TOPSHOTS Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Vertical
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Verstappen, Leclerc
Square
Horizontal
Charles Leclerc, ferrari, Forma-1
Horizontal
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Francia Nagydíj 2022, futam
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
VERSTAPPEN, Max
Horizontal
TOPSHOTS Horizontal
TOPSHOTS Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Vertical
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Verstappen, Leclerc
Square
Horizontal
Charles Leclerc, ferrari, Forma-1
Horizontal
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Francia Nagydíj 2022, futam
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
VERSTAPPEN, Max
Horizontal
TOPSHOTS Horizontal
TOPSHOTS Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Horizontal
Vertical

Verstappen jól kezdte a futamot, hiszen körökön át ott volt közvetlenül Leclerc mögött, bár támadni csak egyszer tudta. A címvédő szerint kifejezetten biztató, hogy egy ilyen helyszínen ennyire sokáig nem szakadt le riválisától.

Az a jó, hogy támadtunk és közel tudtunk maradni egy olyan pályán, amelyen nehéz követni [egymást], a gumik pedig túlmelegednek

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Az, hogy ilyen sokáig DRS-távolságon belül voltunk, nagyon ígéretes. Persze az [etap] végén elhúzott, de ez normális, amikor az ember megpróbál közel maradni, és a gumik elkopnak. Sajnos nem jutottunk el odáig, hogy a végéig jó csata legyen, de szerencsére Charles jól van. Onnantól kezdve csak menedzselni kellett a dolgokat.”

Ahogyan Verstappen is elmondtam az már nem derült ki, hogy a Ferrari mit reagált volna a Red Bull lépésére, és később mire mentek volna egymással, hiszen Leclerc a falban fejezte be a versenyt. A holland pilóta sajnálja riválisát, és ismét hangsúlyozta, hogy a történtek ellenére nem dőlhetnek hátra.

Ilyen hibát könnyű elkövetni – mondta. – Sajnálom őt, de ezt ő is tudja, azonban még rengeteg verseny van hátra, és kemény futamok várnak ránk. Az egykörös tempón még rengeteget kell dolgoznunk, és nem hiszem, hogy Magyarországon fogunk a legjobban teljesíteni.

A Ferrarihoz képest hiányzik egy kis leszorítóerő, és ott pont erre van szükség. Nehéz hétvégék elé nézünk.”

Christian Horner elárulta, nem azért hozták ki Verstappent, mert elfogytak a gumijai, hanem azért, mert egy agresszív egykiállásos stratégiát akartak megpróbálni. A Red Bull csapatfőnöke Verstappenhez hasonlóan szívesen megnézte volna, hogy ő és Leclerc mire mennek egymással.

Verstappen és Horner is sajnálja, hogy nem tartott sokáig a Leclerc elleni csata Forrás: AFP/Sylvain Thomas

„A legfontosabb az, hogy Charles rendben van – szögezte le. – Az első etap során remek volt a verseny kettejük között [aztán] elég csúnya incidens történt. Korán kiálltunk, hogy elévágjunk, kár, hogy nem láthattuk, hogyan alakul [a küzdelem]. Max ismét nyert, amivel megszerezte a maximális pontszámot, az viszont bosszantó, hogy Checo nem állhatott fel a dobogóra, de balszerencséje volt a VSC-vel.”

A mexikói pilóta közvetlenül a VSC-fázis után vesztette el a harmadik pozíciót Russell-lel szemben, aki látszólag jobban reagált az újraindításra.

Pérez azonban elmondta, nem igazán érti, hogy ott és akkor pontosan mi történt.

Kemény délután volt – kezdte. – Mindenekelőtt a dobogóra kellett volna állnunk. Ami a VSC-t illeti, nem vagyok benne biztos [hogy mi történt], mert már a nyolcas kanyarban jelezte, hogy véget ér, de csak a tizenötösben ért véget ténylegesen. Valami volt ott, mert azt mondták, hogy a nyolcas kanyarnál véget ér.”

Péreznek pár körrel korábban is volt egy csatája Russell-lel, amikor a brit pilóta szerint szabálytalanul védekezett. A 32 éves versenyző akkor azt mondta a rádióban, hogy szerinte riválisa nekiment, a leintés után azonban nem tért ki erre, pusztán a Mercedesek tempóját méltatta. „Elég erősek voltak, különösen a közepes gumikon, elsődlegesen Lewis [Hamilton], de George is – folytatta. – Én sokat küszködtem a tapadással, nem volt jó napunk.”