France, Le Castellet, 2022-07-23. Qualifying session of the Formula 1 Grand Prix at the circuit Paul Ricard. Photograph by Xavier Duvot / Hans Lucas.
France, Le Castellet, 2022-07-23. Seance de qualification du grand prix de formule 1 au circuit Paul Ricard. Photographie de Xavier Duvot / Hans Lucas. (Photo by Xavier Duvot / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen nem tartotta volna logikusnak, ha a Red Bull lemásolja a Ferrari stratégiáját, és feláldozza Sergio Pérezt az ő érdekében a Francia Nagydíj időmérőjén. A címvédő ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a rivális istálló helyzetében ez teljesen érthető lépés volt.
Bár a Red Bull nem lehet elégedetlen a Francia Nagydíj időmérője után, a bikásoknak nem sikerült megszerezni a pole pozíciót. Az élen ugyanis Charles Leclerc végzett, miután csapattársa, Carlos Sainz szélárnyékot adott neki. Bár a monacói pilóta enélkül is begyűjtötte volna a rajtelsőséget, ő maga is kiemelte, hogy az ingyen tizedeknek köszönhetően nyugodtabban vezethetett a harmadik szektorban.
Galéria: Képválogatás a Francia Nagydíj szombati eseményeiről
2/38
Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen steers his car during the third free practice session ahead of the French Formula One Grand Prix at the Circuit Paul Ricard in Le Castellet, southern France, on July 23, 2022. (Photo by Sylvain THOMAS / AFP)
Felmerül a kérdés, hogy a Red Bull, ahol kimondva-kimondatlanul Max Verstappen az első számú versenyző, miért nem alkalmazta ugyanezt a módszert, és miért nem áldozta fel Sergio Pérezt a címvédő kedvéért. Nos, maga a holland pilóta jelentette ki, hogy ennek több szempontból sem lett volna értelme.
A Ferrari két és fél tizedet nyert a szélárnyékkal, Charles ezt mondta nekem
– nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen, utalva ezzel arra, hogy ezzel sem dolgozta volna le a Q3 végére kialakult 304 ezredes hátrányát. – Az logikus volt, hogy ők ezt teszik.”
Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mivel a Ferrarinak nagyobb a légellenállása, ezért a szélárnyék nekik többet számít. Verstappen ugyanakkor más érveket is felsorakoztatott amellett, hogy miért nem lett volna értelme annak, ha Péreznek Sainzéhoz hasonló szerepet szánnak.
„Nyilvánvalóan mindketten a lehető legjobb pozícióban szeretnénk lenni, ezért nem hiszem, hogy most ilyesmit tennénk – magyarázta. – Emellett egyikünknek sem volt rajtbüntetése. Számomra ez is logikusnak tűnik. Mindketten a bajnoki címért harcolunk, szóval nehéz [lenne] megmagyarázni.
A Ferraritól függ, hogy ők akarnak-e ilyet tenni, de mi nem beszéltünk erről a csapaton belül.”
Christian Horner szintén kiemelte, hogy pusztán az adatokat nézve nem a szélárnyékozáson múlt a pole pozíció. A Red Bull csapatfőnöke emellett azt is kiemelte, hogy a mezőny két legjobb autója mennyire eltér egymástól.
„Szerintem egy tizeddel, talán másféllel közelebb lehettünk volna, de azt hiszem, egy körön a Ferrari előnyben volt velünk szemben – fogalmazott. – Két nagyon különböző koncepcióval mentünk pályára. A Ferrari kicsit nagyobb leszorítóerőt használ, mi kisebbet. Minden vasárnapi napon múlik.”