Russell szemfüles volt, de főnökének nyugtatnia kellett őt

Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, George Russell, Francia Nagydíj 2022, futam
LE CASTELLET, FRANCE - JULY 24: Sergio Perez (MEX), Oracle Red Bull Racing, George Russell (GBR), Mercedes-AMG Petronas Formula One Team compete at the Circuit Paul Ricard during the Formula 1 Lenovo Grand Prix de France in Le Castellet, France on July 24, 2022. Hasan Bratic / Anadolu Agency (Photo by Hasan Bratic / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
George Russell elárulta, tudatos volt a virtuális biztonsági autós fázis végén bemutatott manővere, amellyel megelőzte Sergio Pérezt a dobogóért, ám korábban Toto Wolffnak, a Mercedes csapatfőnökének kellett nyugtatnia őt. Lewis Hamilton a csapatot méltatta szezonbeli legjobb eredménye után.

A Mercedes ismét kihasználta a riválisok ilyen-olyan okokból adódó botlását a Francia Nagydíjon, sőt, ezúttal talán az elvárhatónál is többet hoztak. Lewis Hamilton ugyanis a második, George Russell pedig a harmadik helyen végzett, és mindketten megelőzték a problémamentes versenyt maga mögött tudó Sergio Pérezt.

Russell szemfüles volt Pérezzel szemben

Igaz, az ifjabbik brit pilótának ez nem ment könnyen, és csak az utolsó körökben sikerült neki. Russellnek a Csou Kuan-jü kiesése miatti virtuális biztonsági fázis segített, aminek a végére tudatosan készült. A 24 éves versenyző szándékosan úgy időzített, hogy sz újraindítás pillanatában autója éppen gyorsuljon, és mivel ellenfele erre nem készült, hamar megelőzte.

Tudtam, hogy van esélyem, amikor a VSC véget ér, és ha az ember jól csinálja, lendületbe kerülhet

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Talán egy kicsit túl gyors volt, és fékeznie kellett, én pedig gyorsítottam.”

A Mercedesek Pérez mellett Carlos Sainzot is legyőzték, igaz, ő csak a mezőny végéről indulhatott, ráadásul csapata miatt egy 5 másodperces büntetést is le kellett töltenie. A brit pilóta tudja, hogy Max Verstappennel és Charles Leclerc-rel momentán nem vehetik fel a versenyt, de úgy érzi, hogy ez idővel megváltozhat.

Arra számítottunk, hogy Checóval és Carlosszal fogunk harcolni, Max és Charles viszont jelenleg a csapattársaik előtt vannak – magyarázta. – Lewis és én [körönként] három tizeddel maradtunk el tőlük. Ausztria óta világos, hogy milyen irányba kell mennünk a fejlesztésekkel. Ha ebbe az irányba haladunk, nagyobb teljesítményt tudunk kihozni [az autóból].

A nyári szünet után izgalmas lesz.”

Russell már valamivel korábban is megelőzhette Pérezt, ám a mexikói versenyző keményen védekezett ellene. Az ötszörös dobogós szerint riválisa szabálytalan volt vele szemben, és ezt a rádióban is nem egyszer a csapat tudtára adta.

Russellt nyugtatni kellett, miután Pérez keményen védekezett ellene

Ezt hallván Totot Wolff kétszer is beszólt a rádióba, hogy megnyugtassa versenyzőjét, ami futam közben nagyon ritka a részéről. A Mercedes csapatfőnöke elárulta, miért tett így. „Úgy éreztem, hogy megvan a tempója ahhoz, hogy elkapja [Pérezt] a pályán – jelentette ki. – Szóval vissza kellett állítanom a gondolkodásmódját.”

Ami Hamiltont illeti, miután lerajtolta Pérezt, eseménytelen volt a futama. Ennek ellenére nem mondhatni, hogy kényelmesen megszerezte idénybeli legjobb helyezését, ugyanis nem tudott inni. A hétszeres világbajnoknak abból a szempontból különösen nagy peche volt ezen a téren, hogy

a verseny alatt általában nem is próbálkozik folyadékbevitellel.

Fantasztikusan érzem magam – kezdte. – Kicsit dehidratált voltam, mert az itató berendezés nem működött az autóban. Általában nem iszom a kocsiban, idén ez volt az első alkalom, hogy megpróbáltam, de semmi nem jött ki.”

A Mercedes sokadszor is bebizonyította, hogy a futamon közelebb tud lenni a Red Bullhoz és a Ferrarihoz, mint a kvalifikáción. Emellett ráadásul náluk a megbízhatóság terén egyáltalán nincsenek problémák.

Micsoda nap és micsoda hétvége! – lelkendezett Hamilton. – Nagyon büszke vagyok a csapatra, ez hihetetlen eredmény, különösen úgy, hogy kihagytam az első szabadedzést. Tudjuk, hogy nem rendelkezünk az előttünk lévő két csapat tempójával, de a megbízhatóság nagyon fontos része a folyamatnak. Az időmérőn kilenc tized volt a hátrányunk, de a versenytempónk valamiért egy kicsit jobb. Nem tudom megválaszolni, hogy miért, mindenesetre hálás vagyok.”