Főnöke meglepő részletet árult az F1 újoncának horrorbalesetéről

Forma-1, Brit Nagydíj, Csou Kuan-jü balesete
NORTHAMPTON, ENGLAND - 3 July: Zhou Guanyu of China Alfa Romeo F1 and George Russell of Great Britain and AMG Petronas F1 crash their cars during the race of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 3, 2022 in Northampton, United Kingdom. Jose Hernandez / Anadolu Agency (Photo by Jose HERNANDEZ / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Frédéric Vasseur elmondta, Csou Kuan-jü úgy viselkedett a silverstone-i balesete után, mintha csak egy átlagos bukást élt volna át. Az Alfa Romeo szakembere méltatta a glóriát és az FIA egyéb biztonsági rendszereit, és kijelentette, még mindig vizsgálják, hogy miért tört le a bukócső.

Bár még csak a szezon felénél járunk, nagy a valószínűsége, hogy Csou Kuan-jü az idény legnagyobb balesetét szenvedte el a Brit Nagydíj rajtja után. A kínai versenyző autója felborult, majd hosszú ideig csúszott ebben az állapotban, hogy aztán a kavicságyban pont úgy pattanjon fel, hogy a gumifal és a szurkolókat a pályától elválasztó kerítés között kössön ki.

Csout a fizikai mellett mentális és lelki értelemben sem terhelte meg a baleset

Bár pár percig nagy volt az aggodalom, viszonylag hamar meg lehetett nyugodni, hogy Csou nincs nagy veszélyben. Később kiderült, hogy lényegében sértetlenül megúszta az esetet, és nemcsak fizikai, hanem lelki és mentális értelemben is. Azt az Alfa Romeo újonca is elmondta, hogy hamar túltette magát a történteken, de ez olyannyira így van, hogy amikor visszatért a paddockba, az első kérdése nem is közvetlenül a balesetre vonatkozott.

– nyilatkozta Frédéric Vasseur, a hinwili istálló csapatfőnöke. – Az első kérdése az alkatrészkészletre vonatkozott az Osztrák Nagydíjat illetően. Hihetetlen, hogy ilyen hatalmasat bukott, majd visszatért a garázsba, nem voltak [problémái], és a következő [futamra] koncentrált.”

Ahogyan mások mellett maga az érintett is kiemelte, Csou életét szinte biztosan a 2018-ban bevezetett glória mentette meg, ahogyan Roy Nissanyét is, akibe ugyanazon a napon Dennis Hauger szállt bele az F2 főfutamán, pont az izraeli versenyző hibájából. Vasseur sokakhoz hasonlóan belátja , hogy rosszul gondolkodott ebben a témában.

Eleinte nem voltam a glória legnagyobb rajongója, de tévedtem – jelentette ki a francia szakember. – Csou és az F2-es ütközés esetében is azt gondolom, hogy

az FIA-nak köszönhető, hogy nem volt sérülés.”

A glóriával ellentétben a bukócsőről egyáltalán nem mondható el, hogy ellátta volna a feladatát, hiszen a borulás után letört az autóról. Csou korábban úgy vélekedett, hogy az eszköznek sokkal nagyobb erőhatást kellett volna kibírnia, mint a törésteszten. Ezt főnöke is megerősítette, de további konkrétumokkal még nem tud szolgálni.

Csou bukása még az aszfalton is nyomot hagyott Forrás: Anadolu Agency via AFP/2022 Anadolu Agency/Jose Hernandez

„Ez még mindig vizsgálat alatt áll, mi pedig minden információt megosztunk az FIA-val a balesetről – szögezte le. – Az első [probléma] az, hogy az ütközés [ereje] körülbelül kétszer akkora volt, mint a törésteszten [kapott] terhelés. Nem tudom, hogy megnézték-e az aszfaltot, de nagyjából négy-öt centiméter mély barázdát vájtunk bele. Nem számít a törésteszt szintje, mindig lehet találni valamit, ami kicsit nagyobb, és a magunk részéről, valamint az FIA-val közösen is lépéseket kell tennünk, hogy lássuk, miként javíthatunk a biztonságon.”

Onnantól kezdve, hogy az autó megállt, Csounak már csak egyvalami miatt kellett félnie, de attól nagyon: a tűztől. Ha az üzemanyag kifolyik és lángra kap, akkor szinte garantált lett volna a tragédia, de szerencsére ez nem így történt, Vasseur pedig erre az aspektusra akar koncentrálni.

– folytatta. – El sem lehet képzelni, hogy mi lehetett volna a vége, ha üzemanyag van az autón. A biztonsági [intézkedéseknek] köszönhetően nem volt szivárgás, messze az lett volna a legrosszabb forgatókönyv.”