Vágólapra másolva!
Charles Leclerc elárulta, a Q1 és a Q2 alapján nem számított pole pozícióra az Azeri Nagydíj időmérőjén. Sergio Péreznek a motorja rakoncátlankodott, amiért nehezebb körülmények között kellett teljesítenie utolsó körét, míg Max Verstappen optimistán várja a futamot.

Charles Leclerc zsinórban a negyedik pole pozícióját szerezte meg az Azeri Nagydíj időmérőjén, és ő az első versenyző, aki kétszer is az első rajtkockából indulhat Bakuban. A monacói pilóta viszonylag jelentős különbséggel verte meg a Red Bullokat, akik közül megint Sergio Pérez volt a gyorsabb.

Leclerc 282 ezreddel verte meg a Verstappent ismét legyőző Pérezt Forrás: AFP/Hamad I Mohammed

A Q1 első próbálkozásai után még Carlos Sainz állt az élen, ám a monacói versenyző nem csapattársa miatt aggódott. A négyszeres futamgyőztes elárulta, hogy

a Red Bullnak a kvalifikáció elején mutatott tempója nem tette optimistává.

Remek érzés – kezdte a leintés utáni interjúját. – Nyilvánvalóan az összes pole pozíció az, de erre nem igazán számítottam, mert azt hittem, hogy a Red Bull erősebb. A Q1-ben és a Q2-ben különösen nehezen hittem el, hogy mi vagyunk a gyorsabbak, de az utolsó körben minden összeállt, és ismét sikerült egy jó kört autóznom, úgyhogy hihetetlenül boldog vagyok.”

A 24 éves versenyző az előző három hétvégén is a pole-ból indulhatott, ám különböző okokból, de egyik futamot sem tudta megnyerni. Leclerc bízik benne, hogy a Ferrari korábbi újításai itt is be fognak válni a versenytempót illetően.

Nagyon izgatott vagyok a holnap miatt – jelentette ki. – A gumikezelés itt rendkívül fontos. Barcelonában és Monacóban ez jól ment nekünk, még akkor is, ha Monacóban ezt nehezen lehetett látni. Összességében viszont a versenytempó tekintetében tettünk egy lépést előre, amióta bevetettük a fejlesztéseket.

Érdekes lesz [látni], hogy holnap is ez lesz-e a helyzet.”

Pérez 282 ezreddel kapott ki Leclerc-től. A mexikói pilóta az utolsó körök előtt később jött ki, mint riválisai, ugyanis nem volt minden rendben az autóval. Bár a problémát sikerült orvosolniuk, a Red Bull versenyzője így is nehéz helyzetbe került, mert senkitől nem kapott szélárnyékot a hosszú célegyenesben.

Pérezt motorhiba hátráltatta Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Dan Mullan

„Kicsit sok volt, és néhányszor eltaláltam a falat, szerencsére sikerült túlélni, ami itt kulcsfontosságú – foglalta össze utolsó körét. – Nem volt ideális ez a kvalifikáció, mert a végén gond volt a motorral. Nem tudtuk beindítani, aminek következtében egyedül voltam [a pályán], ami itt óriási [hátrány]. Ki tudja, hogy másképp ez elég lett volna-e a pole-hoz, de néhány tizedet biztosan vesztettünk. Ugyanakkor Charles remek kört futott.”

Max Verstappen zsinórban a második időmérőn kapott ki csapattársától, miután a legvégén 65 ezreddel lassabbnak bizonyult nála. A címvédő nem elégedett, de kiemelte, hogy a csapat szempontjából nem született rossz eredmény.

Szerintem jól kezdtem a kört, utána apróbb hibákat követtem el, úgyhogy nem volt ideális

– értékelt. – Általánosságban az első és a hátsó egyensúllyal is küszködünk egy körön. Természetesen nem ezt akartam, de csapatként nagy lehetőség számunkra a második és a harmadik hely.”

A második szabadedzés versenyszimulációi alapján a Red Bull és a Ferrari között alig van eltérés, viszont a hosszú célegyenes a bikásoknak kedvezhet nagyobb végsebességük miatt. Verstappen ezért optimistán várja a rajtot. „Ezt majd holnap meglátjuk, de összességében egy körön kissé hátrányban vagyunk, de normál esetben az autónknak elég jónak kell lennie hosszú távon” – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre.