Először legendás honfitársa támogatta azt, amit Hamilton ellenez

Forma-1, Lewis Hamilton, Miami Nagydíj 2022, péntek
Mercedes' British driver Lewis Hamilton attends the press conference for the first practice at the Miami International Autodrome for the Miami Formula One Grand Prix, in Miami Gardens, Florida, on May 6, 2022. (Photo by CHANDAN KHANNA / AFP)
Vágólapra másolva!
A háromszoros bajnok Jackie Stewart már több mint fél évszázada rájött, hogy potenciális veszélyt rejt a karórák és egyéb ékszerek viselése versenyzés közben. Szponzora ötletes hirdetést is kitalált erre.

Az izgalmas Forma-1-es idényben méltatlanul nagy figyelmet kap egy mellékszál, nevezetesen a vezetés közbeni ékszerviselés tiltása körüli hercehurca. Biztonsági szempontból valóban fontos témáról van szó, de Lewis Hamilton például vonakszik betartani, és többen támogatják őt az ellenkező nézetért.

A rangidős szakújságíró, Maurice Hamilton (aki természetesen csak névrokonságban áll Lewis Hamiltonnal) Autosporton megjelent visszaemlékezésében felidézte, hogy az 1960/70-es években versenyző háromszoros világbajnok,

Jackie Stewart már több mint fél évszázada ráeszmélt a felesleges holmikban, például ékszerekben és karórákban rejlő veszélyre,

melyek egy égő autóban vagy a roncsból való mentésnél súlyos kockázati tényezővé válhatnak. Akkoriban ez természetesen még fenyegetőbb volt, mint manapság.

Hamilton egy sajtótájékoztatón Forrás: AFP/Chandan Khanna

A veterán újságíró rámutatott, hogy Stewart kialakított egy rituálét is: a rajt előtt átadta főnökének, Ken Tyrrellnek a karóráját, aki a verseny vége után visszaadta neki. Annak márkája egyébként Rolex volt, és a gyártó egy ötletes hirdetést épített e köré: "A világbajnok Jackie Stewart csak akkor veszi le a Rolexét, amikor tűzálló ruházatba öltözik."

Stewart a pályán aratott sikerei mellett arról lett híres, hogy az ő kampányolására javítottak nagyon sokat a Forma-1 biztonságán, pedig kortársai gúnyolták is azzal, hogy nem elég tökös. A skót azután vált a biztonság élharcosává, hogy az 1966-os Belga Nagydíjon felborult és a pilótafülkébe ragadva percekig tehetetlenül szemlélte, ahogy a megrepedt tankból ráfolyik a benzin, miközben az elektromos szivattyú még mindig dolgozott. Csak azután mentették ki, hogy Graham Hill szintén balesetet szenvedett a mainál többszörösen hosszabb, erdőben, közutakon futó pályán, és észrevette a roncsot.