A McLaren van, amiben minden korábbi autójánál jobb

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lando Norris, McLaren
BARCELONA, SPAIN - MAY 21: Lando Norris of McLaren drives during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Spain at the Circuit de Barcelona-Catalunya in Barcelona, Spain on May 21, 2022. Burak Akbulut / Anadolu Agency (Photo by BURAK AKBULUT / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Noha a 2022-es szezon McLarenje az elmúlt három évéhez képest eredményekben le van maradva, a csapat technikai igazgatója szerint vannak olyan elemei az autónak, amik még sosem voltak olyan jók, mint most.

James Key szakvéleménye alapján az MCL36 a kanyarokban nyújt elsősorban kiegyensúlyozottabb teljesítményt, mint elődei. A tavalyi, öt dobogót hozó idényben különösen a lassú kanyarokban küzdött a McLaren a leszorítóerővel, idén azonban ezzel a tesztek óta nincsen gondja a wokingiaknak – ellentétben például a 2022-ben gyakran jelen lévő fékhűtési problémákkal –, ennek pedig a megnövekedett kerékméret lehet az egyik oka.

Vajon melyik arcát mutatja Lando Norris a hét végi Azeri Nagydíjon?

„A mostani autók problémái, és a korábban tapasztalt gondok között nagyon kevés az átfedés – mondta Key. –

A gyors kanyarokban még kevésbé, de abban sem lógunk ki lefelé, azt is jónak mondanám. Az új szabályokkal és a fejlesztéseinkkel tehát sikerült olyan beállításokat találnunk, amik segítenek minket a lassabb kanyarokban."

A McLaren főleg Norris révén (noha a legjobb eredményük a brit imolai harmadik helye)

elsősorban Ausztráliában és Monacóban uralta a középmezőnyt, aminek köszönhetően a negyedik helyen áll a konstruktőri bajnokságban.

Ehhez pedig nagyban hozzájárult a kanyarbevételi képességük javulása, hiszen kulcsfontosságú, hogy hogyan tudják kezelni a csapatok az új autóknál megnövekedett leszorítóerőt.

„Az időmérős adatokat megvizsgáltuk, és lényegében

– tette hozzá a wokingiak technikai igazgatója. – Ezért is fontos, hogy a lassabb kanyarokban jól teljesítsünk, mert az különbözteti meg elsősorban a csapatokat."