Vágólapra másolva!
Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali arról beszélt, hogy a mezőny bővülése csak jelentős szereplőkkel képzelhető el, amivel burkoltan a nagy autógyárakra utalhatott. Ez megtorpedózza Michael Andretti csapatalapítási tervét.

A Forma-1-es csapatok létszáma az 1970-es évek végén és 1990 környékén tetőzött, a több mint 30 induló pilóta körében gyakran selejtezőt kellett tartani arról, hogy egyáltalán ki vehet részt az időmérőn. A nevezési listán természetesen bőven akadt lelkes amatőr, szerencsevadász és néhány simlis alak (gyűjtésünk itt található a kutyaütő istállókról), akik inkább ártottak a sportág megítélésének ahelyett, hogy értéket teremtettek volna.

A mezőny 2017 óta tíz csapatot számlál, és hiába bizakodik az IndyCar-ban sikeres Michael Andretti, hogy nemsokára az ő új csapata is csatlakozhat, egyre több jel utal rá, hogy nem fogják bevenni a buliba. Az F1 vezérigazgatója a sportág üzleti fórumán Monacóban arról beszélt, hogy ez a kiváltság csak a VIP-jelentkezőknek elérhető, és megfelelőnek tartja a jelenlegi létszámot.

Jól áll a Forma-1 Forrás: AFP/Miguel Medina

– jelentette ki Stefano Domenicali. Ezzel minden bizonnyal a nagy autógyárakra utalt, bár egyelőre úgy néz ki, az F1 felé kacsingató Porsche és Audi inkább motorszállítóként csatlakozik 2026-tól, semmint önálló konstruktőrként.

Domenicali életében először látja azt, hogy mindegyik istálló stabil pénzügyileg, és a lojalitásukat, kitartásukat ismerné el azzal, hogy szigorú szűrőt alkalmaznak a belépés kapcsán. „Mindegyik rendben van, ezért jutalmat érdemelnek. Befektetéseket tettek az F1-be, ezért úgy gondoljuk, a csapatok közösségét tisztelni kell" – mondta.

Egy új istálló érkezésével ugyanis többfelé kellene osztani a pénzdíjakat, melyekre most prosperálók a kilátások a sportág növekvő amerikai és ázsiai népszerűsége miatt.

Az jú versenyhelyszín, Miami Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Jared C. Tilton

– közölte Domenicali. – Közülük némelyik hangosabb a többinél, de sokan érdeklődnek a Forma-1 iránt. Meg kell védenünk a csapatokat, s mindez mutatja, hogy egészséges a rendszer."

Néhány éve a mai Aston Martin, az Alfa Romeo és a Williams is igen nehéz helyzetben volt, de mint látszik, a tőkeinjekciókkal azóta stabilizálódott a helyzetük. Egy új istállónak 200 millió dollárt is fizetnie kellene a nevezésért cserébe amellett, hogy létre kell hoznia az infrastruktúrát.