Charles Leclerc 323 ezreddel előzte meg Max Verstappent, és szerezte meg a pole pozíciót a Spanyol Nagydíj időmérőjén. Ez alapján azt lehetne gondolni, hogy a monacói pilóta viszonylag simán húzta be a kvalifikációt, ám a Q3 rendkívül fordulatosan alakult.
Első próbálkozása során Leclerc megpördült a 14-es kanyarban, így mindössze egy esélye maradt a jó eredményre. Végül egészen hihetetlen kört rakott össze, még annak ellenére is, hogy
nem a korábbi rontása volt az egyetlen nehezítő körülmény.
„Nem tudom – válaszolta nevetve az F1 TV azon kérdésére, hogy ez volt-e élete legjobb kvalifikációs teljesítménye. – A körülmények nyilvánvalóan nem voltak egyszerűek. Emlékszem, a 2019-es szingapúri köröm szintén jól sikerült, de ez ugyancsak különleges volt az előtte elkövetett hiba miatt. Tudtam, hogy csak egy lehetőségem van, és sikerült mindent kipréselnem [az autóból] abban a körben. Nemcsak [a rontás] miatt [volt nehéz], hanem azért is, mert a Q2-ben nem használtam friss gumikat, így a Q1 óta nem igazán tudtam, hogy milyenek a tapadási viszonyok, úgyhogy elég gyorsan kellett alkalmazkodnom. Azonban sikerült jó munkát végeznünk, és lekövettük a pálya állapotának javulását, szóval nagyon örülök.”
Megpördülése után Leclerc tudta, hogy nem fér bele újabb hiba, különben meg kell elégednie a tizedik rajthellyel. A 24 éves versenyző azonban nem nagyon érzett extra terhet emiatt. „Egy kicsi [nyomást éreztem], de a Forma-1-ben ez része a játéknak – jelentette ki. –
Az emberen mindig ott van a nyomás, főleg akkor, ha a Ferrarinál vezet, úgyhogy nem volt nagyobb, mint általában.”
Ami a futamot illeti, a pénteki versenyszimulációk alapján a Red Bull gyorsabbnak tűnik a Ferrarinál, ám nem biztos, hogy a maranellóiaknak kétségbe kell esniük. Leclerc ugyanis elmondta, hogy a harmadik szabadedzésen már sokkal jobb volt a helyzet ezen a téren.
„Amit holnapra meg kell vizsgálnunk, az a gumikezelés – szögezte le. – Az előző két futamon óriási volt a hátrányunk a Red Bull-lal szemben ezen a téren. Tegnapról mára teljesen megváltoztattuk az autó [beállításait], és délelőtt [valójában kora délután – a szerk.] sokkal jobbnak éreztem a hosszú etapot. Azonban mi voltunk az egyetlenek, akik ma hosszú etapot teljesítettek, vagyis nincs összehasonlítási alapunk. Holnap kiderül, de ma jobb érzés volt.”