Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton és George Russell is lelkesen nyilatkozott a Spanyol Nagydíj pénteki napját követően, miután remek eredményt értek el a második szabadedzésen. A pilóták számára optimizmusra adhat okot, hogy jelentősen csökkent a pattogás mértéke.

Az idei szezonjához képest remekül szerepelt a Mercedes a Spanyol Nagydíj pénteki napján, főleg a második szabadedzésen. George Russell mindössze 117 ezredmásodperccel maradt el Charles Leclerc idejétől, míg Lewis Hamilton hátránya is csupán 204 ezred volt a monacói pilótához képest, és ezzel a második, illetve a harmadik helyet szerezték meg.

Hamilton köszönetet mondott a csapatnak Forrás: NurPhoto via AFP/Urbanandsport/NurPhoto/Urbanandsport

Mindez már önmagában optimizmusra adhatna okot, de aminek igazán örülhetnek, hogy jelentősen lecsökkent a pattogás mértéke, amivel az idény eleje óta szenvednek. Nem véletlen, hogy Hamiltonon látni lehetett az örömöt, amikor értékelte a napját.

Nagyon boldog vagyok a fejlődés láttán, úgyhogy hatalmas köszönet jár mindenkinek a gyárban, hogy nem adták fel, és tovább hajtottak

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Még nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de szerintem jó úton haladunk. Ez az első alkalom, hogy pattogás nélkül mentünk végig az egyenesben. Még mindig van egy kis pattogás, de már sokkal jobb, úgyhogy elkezdtük kiaknázni az autóban rejlő potenciált.”

Hozzá kell tenni, hogy a Miami Nagydíj pénteki napja szintén biztatóan nézett ki a Mercedes számára, de aztán ismét csak a Ferrarik és a Red Bullok mögött értek célba. Hamilton bízik benne, hogy ezúttal más lesz a forgatókönyv.

Még mindig nehéz [bánni] az autóval, de sokkal kellemesebb, mint korábban volt – szögezte le. – Nagyon hálás vagyok ezekért a fejlesztésekért, most már csak finomhangolni kell őket a következő edzésre. Este rengeteg adaton kell végigmennünk. Azt hiszem, holnapra ennél is jobb állapotba tudjuk hozni.

Szóval remélhetőleg meg tudjuk szorongatni az előttünk lévő srácokat.”

Korábban Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke kijelentette, hogy ez a hétvége vízválasztó lehet számukra, és a végén mindenképpen fel kell tenniük maguknak a kérdést, hogy jó irányt választottak-e az autó koncepciójával. Hamilton úgy véli, hogy mindez nem az ő hatásköre.

Hamilton bízik benne, hogy harcban lesznek a Ferrarival és a Red Bull-lal Forrás: AFP/Lluis Gene

„Nem tudom, ezt nem nekem kell eldöntenem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Érdekes látni, hogy mások, akik eltérő irányba mentek, tudnak-e javulni. Nekünk még lesznek fejlesztéseink, és idővel felmerül majd a kérdés, hogy melyik irányba kell mennünk, de most erre koncentrálunk.”

Russell szintén lelkesen állt a kamerák elé a második szabadedzés után. A pattogás szinte teljes megszűnését ő is kiemelte, de mindenkit figyelmeztetett, hogy az eredmények nem feltétlenül a valós képet mutatják.

– kezdte. – Ezúttal máshol voltak a korlátaink. Az egyenesekben egyértelműen nem pattogunk, de a kanyarokban még mindig érzékelünk egy picit itt-ott, amit meg kell szüntetni. A Red Bull továbbra is nagyon erősnek tűnik, velük számolni kell.”

Az ifjabbik brit pilótának is feltették a kérdést, hogy mire számít szombaton, illetve vasárnap. Russell optimistán várja a következő két napot, de azért hozzátette, bizonyos szempontból a két rivális többet hozhat ki az autóból.

Nem látom, hogy miért ne lennénk képesek ugyanakkora lemaradást hozni, mint amennyi most volt, vagy akár egy kicsit közelebb kerülni – fogalmazott. – Azonban vannak különbségek a motorüzemmódokban.

Szerintem a Ferrari és a Red Bull alacsonyabb motorüzemmódot használt, szóval nekik kicsit több tartalékjuk van.”

A biztató kezdés ellenére a Mercedesnek nem oldódott meg minden gondja egy csapásra, és ezt Russell is tudja. A kétszeres dobogós úgy véli, vannak még újítások a tarsolyukban, de azok erre a hétvégére már nem lesznek hatással.

Russell nem tartja kizártnak, hogy a riválisokban több a tartalék Forrás: AFP/Lluis Gene

„Valószínűleg tervben van a megoldás, de vélhetően nem olyasmi, amit ezen a hétvégén azonnal meg tudnánk valósítani – magyarázta. – Szerintem meg kell találni az egyensúlyt aközött, hogy a kvalifikációra vagy a versenyre akarjuk beállítani az autót, és hogy milyen kompromisszumokat akarunk kötni. Ugyanakkor jó helyzetben vagyunk.”