Vágólapra másolva!
Esteban Ocon jelenleg a Forma-1 mezőnyének egy rendkívül stabil versenyzője, akinek 2024 végéig szerződése van az Alpine-nal. De 2018 végén, amikor Lawrence Stroll megvásárolta az akkori Force Indiát, még nem tűnt úgy számára, hogy a pályafutása jó irányba folytatódik.

A francia versenyző 2016-ban a Renault tesztpilótájaként kezdte az évet, ám nyár végétől már a Manor ülésében foglalhatott helyet. A következő két esztendőben már a Force India csapatát erősítette Sergio Pérez társaként: az első évben rendkívül stabil teljesítményt nyújtott (két futam kivételével mindig az 5. és a 10. hely között végzett), 2018-ra viszont visszább esett, sokszor a csapattársával keveredett összetűzésbe. Ekkor jött Lance Stroll édesapja az istálló élére, aki 2019-től a fiát tette be (az immár Racing Pointba) Ocon helyett, a franciának pedig az ígéretes évei ellenére mindössze a Mercedes tesztpilóta szerepe jutott, amit nehezen fogadott el.

„Határozottan nehéz volt, mentálisan is nagyon gyenge pillanataim voltak, például az ausztráliai szezonnyitón is – vallotta be Ocon az F1 Beyond The Grid podcastjében. – Elég nagy tesztprogramunk volt, és sokat kellett volna vezetnem az autót, ám a helyszínen megtudtam, hogy [költségvetési okokból] a következő hat hónapban nem fogok volán mögé ülni. Elég nagy csapás volt, emlékszem, a melbourne-i pálya elhagyása után sírtam a parkolóban álló bérelt kocsiban. Szóval sok mélyponton átmentem, akkoriban sok éjszaka nem aludtam."

Az őszinte reagálásai ellenére Ocon pontosan tudta, hogy a mezőny legjobb autójáról volt szó, és hálás lehet Toto Wolfféknak, akik végig biztatták, megőrizték a motiváltságát, és az év végén segítettek megkeresni a lehető legjobb megoldást számára. Sikerült is, hiszen 2020 óta már a Renault (tavaly óta Alpine) kiválósága.

„Nem akartam elhinni Totónak [hogy 2020-tól újra F1-es pilóta lehetek], mert nem akartam csalódni, de többször előfordult, hogy amiről beszélt, tényleg megtörtént. És ismét így lett, 2020-ban pedig valami új kezdődött el számomra."

Tavaly a Hungaroringen Ocon gyakorlatilag a semmiből szerezte meg élete első futamgyőzelmét Forrás: Xpb / James Moy Photography Ltd

Valóban így volt, az Alpine-nál előbb Daniel Ricciardo, majd Fernando Alonso lett a társa. A kétszeres világbajnoktól, mint csapattárstól sokan óva intették Ocont, ám ő saját maga akarta megismerni, milyen ember is a spanyol, és abszolút pozitívan csalódott benne, akivel teljesen más együtt dolgozni, mint egykor Pérezzel. A francia az elmúlt két évben két dobogóval, köztük a 2021-es Magyar Nagydíjon szerzett szenzációs győzelemmel erősítette meg, hogy jó döntés volt visszahívni őt a száguldó cirkusz mezőnyébe. Plusz öröm számára, hogy ennek a sikernek köszönhetően a bizonytalan jövő előtt álló Francia Nagydíj egyik lelátója is az ő nevét fogja viselni az idei évtől.