Hamiltonnal kapcsolatban az egyik legérdekesebb kérdés az volt, hogy a Lando Norris balesete miatt beküldött biztonsági autó fázisa alatt miért nem hozták ki kerékcserére. Előbb virtuális biztonsági autót jelzett a versenybíróság, ekkor George Russellt tudták kihozni, Hamiltont pedig mire a bokszba hívhatták volna, már safety car fázis volt jelen.
A Mercedes úgy érezte, hogy a brit elég közel van Valtteri Bottashoz, hogy legyen esélye majd megelőzni, és ha kihozzák, akkor Russell mellett akár más pilóta is Hamilton elé került volna. Ráadásul új közepes keverékű gumi már nem volt a hétszeres világbajnok tarsolyában, így lágyat kellett volna feltenniük a gyors hajrá érdekében, ami a tapasztalatuk alapján nagyon felmelegedett volna, pláne Russell mögött autózva.
Mivel tehát nem volt jó vagy rossz döntés, ezért kérdezte meg a csapat Hamilton véleményét az esetleges kiállásról – amit nem is értett a brit –, hátha a pilótafülkéből ő jobban érzi a kemény abroncsok aktuális viselkedését.
Sajnos Lewis már nem először járt pórul idén [a biztonsági autós fázisok alatt], de remélhetőleg ez a széria kiegyenlítődik, és a következő nagydíjakon ezek már az ő szerencséjét fogják eredményezni."
A 12. helyről rajtoló Russell viszont megint jól járt a safety car miatt, amiben nagy szerepe volt a gyengébb időmérőjének. Emiatt ugyanis kisebb kockázatot vállalt a Mercedes, hogy kemény keverékű gumikon indították, így jobban tudtak alkalmazkodni a körülmények változásaira és a vetélytársak stratégiájára. A középmezőnyben autózva Russell tempója a környezetéhez képest jobbnak tűnt, így pedig Elliott szerint muszáj volt más taktikát alkalmazni, hogy ne az egész futamon DRS-vonatban versenyezzen, hanem legyen lehetősége tiszta levegőben is autóznia.
Emellett ilyenkor a biztonsági autó miatti potenciális előnyszerzés is benne van a pakliban, ha akkor érkezik, mikor a többiek már kiálltak, te pedig még nem – George-dzsal pedig éppen ez történt [megint]. Mindamellett George fantasztikus versenyt teljesített, mindent tökéletesen csinált."