Alonso a pilótaparádé alatt mesteri tervet dolgozott ki

Fernando Alonso, Miami Nagydíj, 2022
MIAMI GARDENS, FLORIDA - MAY 06: Spanish driver Fernando Alonso of Alpine speaks during a news conference ahead of the F1 Grand Prix of Miami at the Miami International Autodrome on May 06, 2022 in Miami Gardens, Florida. Stringer / Anadolu Agency (Photo by STRINGER / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso elmagyarázta, hogy egy különösen lassú pilóta felvonulás Miamiban hogyan segített neki egy szenzációs első körben, amivel a 11. helyről a 7. helyre ugrott előre. Az Alpine versenyzője azt mondta, hogy a Miami Nagydíj "minden idők leglassúbb pilótaparádéja" segített neki egy csapásra három autót megelőzni az első körben.

A most 40 éves Alonso a Miami International Autodrome nyitóversenyén a legjobb 10-en kívül indult, de az első kanyart már Lewis Hamilton Mercedesével az oldalán vette be, a hetedik helyért küzdve.
Miután Lance Stroll bokszutcai rajtja miatt már megszerzett egy helyet, az Alpine pilótája letért az ideális ívről, és kockázatos manőverbe kezdett az 1-es kanyarban – egy olyan pályán, ahol egész hétvégén nem volt tapadás.
De köszönhetően a szuper lassú pilótaparádénak, ahol a spanyol tüzetesen megfigyelte a pálya minden apró részletét, Alonso beviharzott a kanyarba azzal a reménnyel, hogy képes lesz megvalósítani a fejben precízen kidolgozott akciót.

Az 1-es kanyarban tett lépése Alonsónak 3 helyet hozott neki
A felvonulás alatt, amely során minden pilótát külön autóban vitték körbe sofőrök az új miami pályán egy kör erejéig, Alonso az 1-es kanyarnál várakozott, és megragadta az alkalmat, hogy megvizsgálja az aszfaltot.

Ekkor Alonso megtervezte az útvonalat az első kanyarban, amelyen elment Lando Norris, Cunoda Juki és Hamilton mellett.

– mondta mosolyogva.

Alonso szerint az ösztönei és a reflexei még mindig a régiek, fiatalnak érzi magát a versenyzéshez
Az F1-es visszatérése óta nem ez az első alkalom, hogy Alonso komoly előnyt szerzett egy futam első körében.
A spanyol a pálya bukótér felőli utolsó kis négyzetcentiméterét használta ki, az egyik kerékvető külső oldalán navigált, hogy elkerülje a kialakult veszélyt a tavalyi Orosz Nagydíj 1-es kanyarjában – ezt a mozdulatot sokat gyakorolta a hétvégi szabadedzéseken.
És annak ellenére, hogy versenyzői pályafutása utolsó éveiben jár, Alonso azt mondja, még mindig megvan, ami kell ahhoz, hogy megküzdjön a fiatalokkal. Pimaszul hozzátette:

Forrás