Vágólapra másolva!
A világbajnoki éllovas elkezdi használni a második motorját a szezonban. A döntés hátterében nem megbízhatósági gondok állnak, hanem az, hogy az MGU-K továbbfejlesztésével egy izmosabb változatot hoztak létre.

Egy ideje rebesgették, hogy a Ferrari erősíteni fog a motorján, amíg a szabályok ezt megegendik, és a hétvégi Miami Nagydíjon be is vetik a továbbfejlesztett MGU-K-val felszerelt változatot a világbajnokságot vezető Charles Leclerc autójában, értesült a Motorsport.com olasz kiadása.

Leclerc új motort kap Maimiban Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

Az erőforrás több összetevőjén, például magán a belső égésű V6-os egységen már nem szabad változtatni teljesítménynövelési céllal, de a fékezési energiát hasznosító MGU-K-n, továbbá az akkumulátoron és a vezérlőelektronikán őszig még igen. Az új MGU-K-hoz a műszaki kompatibilitás miatt dukál új V6-os.

Miamiban két hosszú egyenes is található, ezekben biztos jól fog jönni az extra teljesítmény Leclerc-nek.

Már csak azért is, mert a jelek szerint az előző futamon, Imolában a Red Bull sokat javult, több mint öt év után kettős győzelmet szerzett, és idén először egyértelműen kiemelkedtek a mezőnyből. Mivel a szezonban három belső égésű motor használata engedélyezett büntetés nélkül, egy egységnek 7-8 nagydíjat kell kibírnia. A Ferrari vélhetően olyan helyszíneken (pl. Monacóban) fogja bevetni az első négy versenyen használt példányt, ahol kevésbé számít a lóerő, vagy természetesen az az út is nyitva áll, hogy a nagyobb teljesítményért cserébe később rajtbüntetés árán bevállalják a negyedik, ötödik stb. erőforrás beszerelését.

Sainz is biztos nemsokára megkapja az erősebb motort Forrás: AFP/Guglielmo Mangiapane

A következő versenyek valamelyikén, akár már Spanyolországban a másik ferraris, Carlos Sainz is meg fogja kapni az erősebb felszerelést.

Az olasz istálló egyéb fejlesztésekkel is készül Miamira, hiába hangoztatták azt, hogy számottevő újítás nem várható tőlük:

a bokszutcában megfigyeltek egy (a miami pálya igényeihez igazított) kisebb leszorítóerőt generáló hátsó szárnyat és egy, a Red Bulléhoz hasonló korcsolyapengét a kocsi alján. Persze lehet, hogy utóbbival egyelőre csak kísérleteznek az edzéseken és megnézik, a tervek szerint működik-e, és csak később vetik be élesben.