Vágólapra másolva!
A számára új sprintfutammal kapcsolatban is vannak reformötletei a szezont nagyszerűen kezdő dánnak, aki az imolai hétvégén az időmérőjével alapozta meg a későbbi pontszerzéseit. A Haas rutinos pilótája szerint az idei eredményei részben a tavalyi szemléletváltásának és felszabadultságának is köszönhető.

Átesett a tűzkeresztségen Kevin Magnussen az imolai hétvégén, már ami a sprintfutamot illeti, a Haas dán pilótája ugyanis a tavalyi évben bevezetett rendszert az előző szezon kihagyása után múlt szombaton tapasztalta meg először.

Magnussen a pénteki időmérőn az előkelő negyedik helyet érte el,

így másnap komoly eséllyel indult egy szép eredményért, végül a nyolcadik hellyel kellett megelégednie, amivel egy pontot szerzett. A csapat által felfüggesztett Nyikita Mazepin helyére érkező versenyző így tehát ugyan pontszerzőként zárt a sprinten (ahogy a vasárnapi nagydíjon is, ahol kilencedik lett), mégis sok megfigyelést tett a hétvége lebonyolításával kapcsolatban.

Magnussen csodája a Haasszal Imolában is folytatódott, kezdve a csapat valaha volt legjobb időmérős helyezésével

„Zűrös napok vannak mögöttünk, de mégis szépek. Nagy nyomás volt [rajtunk a sprintfutamos hétvégén], lehetnének finomítások [rajta] – olvasható az imolai hétvége utáni nyilatkozata a RacingNews365.com-on. – Nem tudom, egyetértek-e a parc fermé-szabályokkal az első szabadedzés után. Alapvetően az FP1 és az időmérő között van, akkor már nem dolgozol az autón, ez pedig leginkább a kisebb csapatoknak okoz nehézségeket. Emellett

A dán visszacsúszásában jelentős szerepe volt, hogy azon három pilóta közé tartozott a sprintfutamon (Mick Schumacher és Nicholas Latifi mellett), akik a lágy helyett a közepes keverékű gumik mellett döntöttek. A négy hétvége után az összetett tizedik helyén álló dán szerint ennek jó oka volt, ám utólag már bánja, hogy így döntöttek a csapattal.

– magyarázta. – Úgy ítéltem meg, hogy ez csak folytatódna, de a többieken a 13. kör után ez mégsem látszódott. [A sprintfutam végén is] olyan tempót tudtak autózni, mint én, tehát a lágy lett volna a megfelelő választás. Rosszul döntöttem, de a következőkben is harcolni fogunk."

A 29 éves dán pilótát nem csak az Emilia Romagna Nagydíjról kérdezték az újságírók, így elmondta a véleményét a visszatéréséről is. A 2014 és 2020 között F1-ben szereplő Magnussen szerint

mindig is az volt az álma, hogy Forma-1-es világbajnok legyen, ám a tavalyi kihagyás alatt elfogadta, hogy ez nem fog megvalósulni.

A váratlan új lehetőség ugyan elméletben lehetővé teszi, hogy a későbbiekben mégis teljesüljön a vágya, most azonban már más hozzáállással tekint a versenyekre.

Magnussen új hozzáállása egyelőre eredményesnek látszik, a dánnak a kisugárzása is pozitívabb az idei nagydíjakon Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„A visszatérésem óta csak napról napra gondolkodom előre. A munkára koncentrálok, próbálom jól érezni magam és mindent beleadok. Nem érzem, hogy komoly terhet tennék magamra a saját elvárásaimmal, legalábbis a korábbi évekhez képest – mondta el az Autosportnak. – Szuper boldog lennék, ha sikerülne Forma-1-es világbajnoki címet szereznem. Aktív tagja vagyok a mezőnynek, bármi lehetséges, de már nagy súly lekerült a vállamról."

A 2021-ben sem tétlenkedő (a Le Mans-i 24 órás autóversenyen és IndyCar-állomáson is induló, elsősorban pedig az IMSA GT bajnokságban versenyző) dán szerint a tavalyi év megváltoztatta a szemléletét: rájött, hogy mennyire jó volt a száguldó cirkuszban versenyezni annak ellenére, hogy az utolsó éveiben egy nem versenyképes járművel szenvedett a mezőny végén.