A kétszeres világbajnok sem hisz a szemének a Mercedes kínjait látva

Forma-1, Michael Schumacher, San Marinói Nagydíj, 2000
German Ferrari driver Michael Schumacher (R) jubilates on the podium after winning the 20th San Marino Formula One Grand prix, 09 April 2000 on the Imola racetrack. Finnish McLaren-Mercedes driver Mika Hakkinen (L) finished 2nd and his teammate Scottish David Coulthard 3rd. (ELECTRONIC IMAGE) (Photo by PIERRE VERDY / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Emilia Romagna Nagydíj ismét megmutatta, hogy idén nagyon nem megy a nyolcszoros konstruktőri címvédőnek: a történtek után George Russell negyedik helye komoly bravúrnak számít, pláne Lewis Hamilton teljesítményét figyelembe véve. A Mercedes-motor jó ismerője, Mika Häkkinen is kifejezte értetlenségét az Ezüstnyilak gyötrelmét látva.

A 2022-es szabályváltozások úgy tűnik, nem kedveznek a brackley-iek számára, elsősorban a delfinezésnek köszönhetően messze elmarad a tempójuk az élcsapatokétól, ez pedig Imolában is érződött a teljes hétvége alatti szenvedésükön. Az egyedüli pozitívum számukra, hogy

a tíz csapatból az egyetlen az övék, amely minden futamot két autóval be tudott fejezni,

így a "lepattanókat" ügyesen össze tudták szedni az első négy versenyen elsősorban George Russell révén.

Russell az imolai futamból is kihozta a lehető legtöbbet, eddig mind a négy vasárnap a legjobb ötben zárt Forrás: AFP/Miguel Medina

1998 és 1999 finn világbajnoka tizenegy esztendőn át szerepelt a Forma-1-ben, és ebből összesen hét évig (köztük a vb-címei idején) ült úgy a McLarenben, hogy Mercedes-erőforrás hajtotta az autóját, így bőven van tapasztalata a márkával. Häkkinen megjegyezte, hogy Toto Wolff istállójának komoly és összetett problémákat kellene megoldania, hogy mihamarabb az élcsapatok közé lehessen sorolni őket.

– olvasható Häkkinen nyilatkozata a RacingNews365.com-on. – Tíz éve [a 2012-es Japán Nagydíj óta Imolában] először fordult elő, hogy egyik Mercedes sem jutott a Q3-ba az időmérőn, már ezt is nehéz elhinni. Az autótervezés egyértelműen több területen sem működik jól."

A 2000-es imolai futamon Michael Schumacher mögött második Häkkinen (balra) sem látta előre a Mercedes összeomlását Forrás: AFP/Pierre Verdy

Az Unibet szakértőjeként dolgozó ötvenhárom éves finn megemlítette:

az, hogy a táv kétharmadánál Lewis Hamiltont lekörözte Max Verstappen, jól mutatja, milyen nehéz időszakot él át a csapat,

az idő pedig a konstruktőri tabellán továbbra is dobogós helyen álló Mercedes ellen dolgozik.

„Látják, hogy mik a kulcsgondok, de egyre fogy az idő, hogy megoldást találjanak rájuk. Ez az F1 egyik problémája: a világbajnokság nem vár rád, a versenyek egyre csak jönnek, és nagyon kevés idő van a nagyobb hibák kijavítására."