Ha pusztán az Emilia Romagna Nagydíj sprintfutamának végeredményét nézzük, akkor a Ferrarinak nem volt rossz napja, hiszen Charles Leclerc maradt az időmérőn megszerzett második helyen, Carlos Sainz pedig hat pozíciót javítva negyedikként futott be. Az eseményeket látva azonban a monacói versenyző egyértelműen csalódott lehet, míg csapattársa helyzete sem feltétlenül rózsás.
Leclerc már a rajtnál maga mögé utasította Max Verstappent, és sokáig úgy nézett ki, hogy magabiztosan tartja 1 másodperc feletti előnyét. A végére azonban lelassult, ezért riválisa megközelítette, majd visszaelőzte, és megnyerte a sprintversenyt. A Ferrari pilótája elárulta, hogy a terve visszafelé sült el.
Remekül rajtoltam, az egyes kanyarban [már] nem voltunk egymás mellett, és onnantól kezdve a saját futamomra tudtam koncentrálni
Leclerc közvetlenül a leintés után úgy fogalmazott, hogy ki kell elemezniük a történteket. A 24 éves versenyző most kijelentette, ennek eredményétől függ, hogy a főfutamon mennyire sikerül felvenniük a versenyt a Red Bull-lal.
„Szerintem eléggé hasonló a tempónk – vélekedett. – A végén a szemcsésedés jelentette a különbséget, amely fázison én átestem.
Biztos vagyok benne, hogy ha ezt holnapra sikerül orvosolnunk, harcban leszünk a győzelemért. Ha nem, akkor egy kicsit nehezebb dolgunk lesz.”
Sainz nehéz helyzetben várta a sprintfutamot, hiszen az időmérőn összetörte a Ferrarit, ezért csak a tizedik helyről rajtolhatott. A spanyol pilóta azonban így is a negyedik pozícióban ért célba, amivel a realitás talaján maradva a lehető legjobb eredményt érte el
„Kihoztam a maximumot a versenyből, előzetesen is az volt a célom, hogy az első ötbe, esetleg a legjobb négybe feljöjjek, és ez ezen a rövid távon is sikerült – fogalmazott a Sky Sportsnak. –Tényleg jó nap volt ez a mai ahhoz, hogy holnap a dobogós helyekért tudjak harcolni."
Optimizmusa ellenére viszont Sainz helyzete korántsem rózsás. A szezon során eddig legfeljebb szabadedzéseken tudta megverni Leclerc-t, az időmérőkön és a futamokon rendre kikapott tőle. Ennek részben az az oka, hogy még nem ismeri ki eléggé magát az F1-75-ösben, és ez a helyzet mostanra sem változott meg.
A látszat ellenére most is szenvedtem az autóval, még mindig szükségem van arra, hogy megértsem, hogy is működik alattam,