Vágólapra másolva!
Charles Leclerc elárulta, az Emilia Romagna Nagydíj sprintfutamának elején szándékosan autózott erős tempót, hogy biztonságos távolságot alakítson ki Max Verstappennel szemben, ám ez a végén visszafelé sült el. Carlos Sainz kijelentette, hogy a látszat ellenére még mindig küszködik a Ferrarival.

Ha pusztán az Emilia Romagna Nagydíj sprintfutamának végeredményét nézzük, akkor a Ferrarinak nem volt rossz napja, hiszen Charles Leclerc maradt az időmérőn megszerzett második helyen, Carlos Sainz pedig hat pozíciót javítva negyedikként futott be. Az eseményeket látva azonban a monacói versenyző egyértelműen csalódott lehet, míg csapattársa helyzete sem feltétlenül rózsás.

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Kevin Magnussen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Esteban Ocon
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Fernando Alonso
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Sergio Pérez
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Kevin Magnussen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Esteban Ocon
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Fernando Alonso
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Sergio Pérez
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Kevin Magnussen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Esteban Ocon
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Fernando Alonso
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, rajt
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Sergio Pérez
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen

Leclerc már a rajtnál maga mögé utasította Max Verstappent, és sokáig úgy nézett ki, hogy magabiztosan tartja 1 másodperc feletti előnyét. A végére azonban lelassult, ezért riválisa megközelítette, majd visszaelőzte, és megnyerte a sprintversenyt. A Ferrari pilótája elárulta, hogy a terve visszafelé sült el.

Remekül rajtoltam, az egyes kanyarban [már] nem voltunk egymás mellett, és onnantól kezdve a saját futamomra tudtam koncentrálni

– nyilatkozta az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón. – Az elején próbáltam nyomni, hogy egy kis előnyt szerezzek, és Max ne legyen DRS-en belül, mert tudtam, hogy ez esetben támadható lennék. A verseny kicsit későbbi fázisában azonban ennek megfizettem az árát: volt némi szemcsésedés, aztán az utolsó két-három körben nagyon küszködtem.”

Leclerc közvetlenül a leintés után úgy fogalmazott, hogy ki kell elemezniük a történteket. A 24 éves versenyző most kijelentette, ennek eredményétől függ, hogy a főfutamon mennyire sikerül felvenniük a versenyt a Red Bull-lal.

Szerintem eléggé hasonló a tempónk – vélekedett. – A végén a szemcsésedés jelentette a különbséget, amely fázison én átestem.

Biztos vagyok benne, hogy ha ezt holnapra sikerül orvosolnunk, harcban leszünk a győzelemért. Ha nem, akkor egy kicsit nehezebb dolgunk lesz.”

Sainz nehéz helyzetben várta a sprintfutamot, hiszen az időmérőn összetörte a Ferrarit, ezért csak a tizedik helyről rajtolhatott. A spanyol pilóta azonban így is a negyedik pozícióban ért célba, amivel a realitás talaján maradva a lehető legjobb eredményt érte el

Sainz javított az elrontott időmérő után, de még mindig szenved Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Kihoztam a maximumot a versenyből, előzetesen is az volt a célom, hogy az első ötbe, esetleg a legjobb négybe feljöjjek, és ez ezen a rövid távon is sikerült – fogalmazott a Sky Sportsnak. –Tényleg jó nap volt ez a mai ahhoz, hogy holnap a dobogós helyekért tudjak harcolni."

Optimizmusa ellenére viszont Sainz helyzete korántsem rózsás. A szezon során eddig legfeljebb szabadedzéseken tudta megverni Leclerc-t, az időmérőkön és a futamokon rendre kikapott tőle. Ennek részben az az oka, hogy még nem ismeri ki eléggé magát az F1-75-ösben, és ez a helyzet mostanra sem változott meg.

A látszat ellenére most is szenvedtem az autóval, még mindig szükségem van arra, hogy megértsem, hogy is működik alattam,

de igyekszem tovább gyakorolni vele, és mihamarabb a legjobbat kihozni belőle” – fogadkozott a 27 éves pilóta.