Vágólapra másolva!
A bajnoki éllovas arra számít, hogy a Ferrarihoz jobban passzol az imolai pálya, mint néhány korábbi helyszín, ennek dacára az sem érné váratlanul, ha ezúttal legfőbb riválisuk kerül előnybe. A Red Bull szimulátoros pilótája azt mondta, az új autójukkal jóval többet kell foglalkozni, mint az előzővel.

Nagyszerűen indította a szezont a Ferrari, a három futamból kettőt Charles Leclerc nyert meg, és Szaúd-Arábiában is az utolsó pillanatig harcban állt a győzelemért. Az eddig látottak alapján szerinte csapata hazai pályáján, Imolában jó formának örvendhet, de készül az előzetesen várt erőviszonyok változására is.

„Nagyon erős az autó. Az első három versenyen pár alkalommal arra számítottunk, lassabbak leszünk – ismerte el csütörtökön. – Úgy gondolom, ez a pálya jobban fog illeni az autónkhoz, de az sem lepne meg, ha nem leszünk annyira erősek, mint várjuk."

Leclerc Imolában a hétvégi verseny előtt Forrás: AFP/Miguel Medina

Imolában agresszívan (ugyanakkor ésszel) kell támadni a rázóköveket a jó köridőért, és ebben a Ferrari eddig jobbnak tűnt a Red Bullnál, ugyanakkor a delfinezés ismét jelentkezhet a vörösök autóján a hosszú célegyenes végén.

Tavaly sokszor fordult elő a Mercedes és a Red Bull párharcában, hogy adott pályán a favoritnak vélt csapat szenvedett és az előzetesen gyengébbnek várt tündökölt, vagy épp a hétvége folyamán változtak meg az erőviszonyok.

A bajnoki éllovas rámutatott, a legfontosabb szempont a Ferrari felkészülésében az, hogy ne a riválisok fürkészésére fordítsák az energiájukat. „Nem akarok túl sokat foglalkozni a többiekkel. Az elmúlt két évben olyan felfogással dolgoztunk, hogy csak magunkra koncentrálunk, mert 2020-ban visszaléptünk 2019-hez képest, és vissza akartunk térni az élmezőnybe" – mondta Leclerc.

A Ferrari a bajnokság esélyese három futam után Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

„Biztos vagyok benne, ha így marad, jönni fognak az eredmények."

A Red Bull több törődést igényel

Sébastien Buemivel együtt Jake Dennis segíti a Red Bullt a főhadiszálláson oly módon, hogy az edzések alatt és után a szimulátorban tesznek meg virtuális köröket az adott pályán, ekképp segítve a mérnököket abban, hogy még több beállítás-variációt próbáljanak és értékeljenek ki.

Utóbbi pilóta megerősítette, ami az eddigi nagydíjakon is már látszott, és amiről Max Verstappen többször beszélt: az idei Red Bull nem annyira jól kezelhető, mint a tavalyi. „Az új autóval kapcsolatban rengeteg fejlesztés zajlik. Tavaly az autó nagyon gyakran megfelelően működött, most viszont Max és Sergio [Pérez] alatt nem mindig viselkedik jól, és sokat kell foglalkozni vele a szimulátorban" – idézte a 26 éves Dennist az Autosport, aki együléses autókkal az F3 szintjéig jutott, és jelenleg a Formula E-ben indul.