Négy csapatnak is a vártnál hosszabb lesz a hétvégéje

Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Ausztrál Nagydíj 2022, futam
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc drives during the 2022 Formula One Australian Grand Prix at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 10, 2022. (Photo by Con Chronis / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Jövő hét közepére időzítette a Pirelli a 2023-as abroncsok első tesztelését, így a vasárnapi futamot követően néhány napot még Imolában fog tölteni a Ferrari, az Alpine, az AlphaTauri és az Alfa Romeo. Kiderült az is, hogy a Magyar Nagydíjat követően is lesz gumitesztelés, akkor a Mercedes is tovább marad majd a Hungaroringen.

A Pirelli a napokban döntött a 2023-as gumik tesztelésének időpontjairól, amelyek közül az első két nap máris április 26-a és 27-e, azaz jövő kedd, illetve szerda. Nem volt egyszerű az olasz gumiabroncsgyártónak megfelelő napokat választania a tesztalkalmakra, ugyanis az idei versenynaptár minden korábbinál sűrűbb,

többször is csupán egy hét lesz két nagydíj között, így például a hagyományosan gumitesztelésre használt helyszínek közül Barcelona és Silverstone sem kerülhetett szóba.

A Pirelli hirtelen döntése négy csapatra is komoly hatással van, hiszen három nappal tovább kell maradniuk Imolában a tervezettnél Forrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

„A naptárt elnézve elég komoly fejtörést okozott számunkra a tesztek beiktatása, hiszen több dupla- és tripla hétvége is lesz, illetve többször kell két hét alatt átszelnünk az óceánt. Nem lett volna egyszerű meggyőzni a csapatokat arról, hogy maradjanak egy-egy ilyen időszak alatt még néhány napot a helyszínen a Pirelli tesztjéhez, hogy csak aztán utazzanak a következő állomásra" – nyilatkozott a nehéz döntés hátteréről az Autosportnak Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója.

A végső döntés alapján idén

Imola, Spielberg, Mogyoród és Monza került kiválasztásra, ezen a négy helyszínen fog tovább maradni néhány csapat, hogy kipróbálja a jövő évi abroncsokat,

ezt pedig bővíti a Ferrari egy mugellói tesztnappal a Kanadai Nagydíjat követően. Jövő hét közepén az AlphaTauri és az Alfa Romeo máris átesik mindkét betervezett tesztjén, rajtuk kívül kedden az Alpine, szerdán pedig a Ferrari fog segíteni a Pirellinek (és magának is persze). A tavalyihoz hasonló módon Magyarország sem marad ki a gumikísérletekből, ugyanis a július végi,

hungaroringi versenyhétvége után az Aston Martin és (ahogyan 2021-ben,) a konstruktőri címvédő Mercedes számára később kezdődik meg a nyári szünet,

hiszen augusztus 2-án és 3-án is ez a két istálló hajtja végre a tesztjeit.

Az esős körülményeket is kipróbálva összesen legfeljebb 25 napot használhatnak fel a csapatok – jelen állás szerint ebből 18 (száraz pályára tervezett nap) van lefoglalva, amelyeken a Haas kivételével a többi kilenc istálló egyenlően osztozik meg. A maradék hét alkalom közül is

szeretnének száraz pályás alkalmakra sort keríteni, ezekre várhatóan egy-két versenyhétvége második szabadedzésén kerül majd sor.

A csapatok a 2022-es autójukat fogják használni a tesztek során, így sok különbséget laikusként nem lehet majd észrevenni egy átlagos idei hétvégéhez képest, ám a Pirelli biztosan sok tapasztalatot fog nyerni arról, hogy mennyire válnak be az általuk 2023-ra tervezett gumik.

A Pirelli 2023-as gumitesztjének idei időpontjai, helyszínei és a részt vevő csapatok az Autosport információi szerint:
április 26., Imola: AlphaTauri, Alfa Romeo és Alpine
április 27., Imola: AlphaTauri, Alfa Romeo és Ferrari
június 24., Mugello: Ferrari
július 12., Red Bull Ring: McLaren, Red Bull és Williams
július 13., Red Bull Ring: Alpine, McLaren és Williams
augusztus 2., Hungaroring: Aston Martin és Mercedes
augusztus 3., Hungaroring: Aston Martin és Mercedes
szeptember 13., Monza: Red Bull