Vágólapra másolva!
Nem a következő futamon, de hamarosan, a tervezettnél korábban bevethetik a továbbfejlesztett hibrid rendszert. Egy új diffúzort is teszteltek az Ausztrál Nagydíjon.

Több istálló (például az Alpine és az Alpha Tauri) nagyobb újításokkal készül a jövő heti Emilia Romagna Nagydíjra, annak ellenére, hogy a hagyományostól eltérő menetrend miatt kevesebb idejük lesz kiértékelni őket. Imolában tartják ugyanis az idei első sprintfutamos kvalifikációt, ami azt jelenti, hogy pénteken egyetlen edzés után máris jön az időmérő, a felkészülést ehhez kell igazítani.

A Ferrari pont emiatt nem tervez nagyobb módosítások az autón. „Azt hiszem, nehéz hétvége lesz a fejlesztések szempontjából, mert a pénteki edzésen kellene megvizsgálni őket, miközben értelemszerűen a délutáni időmérőre kell készülni – idézte Mattia Binottót, az olaszok csapatfőnökét az Autosport. – Mi nem sok újítást viszünk Imolába, nem gondoljuk úgy, hogy megfelelő lenne hozzá a helyszín."

A Ferrari magabiztosan vezeti mindkét bajnokságot Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

Binotto elismerte, hogy elsősorban a delfinezés, azaz az autó pattogásának enyhítésére koncentrálnak. Nem részletezte a csőben lévő fejlesztéseket, de az Ausztrál Nagydíjon az edzések során teszteltek egy új diffúzort, ami hozzájárulhat a delfinezés enyhítéséhez. Ezt a bajnokságot vezető Charles Leclerc kocsijára szerelték fel, és az eredmények elemzése után dönthetnek arról, szükséges-e még csiszolni rajta és úgy bevetni később, vagy nem érdemes tovább haladniuk ebbe az irányba.

„Elhelyeztünk egy kisebb dudort a diffúzoron, ettől megváltozott a padlólemez formája – mondta a Ferrari műveleti igazgatója, Claudio Albertini. – Kísérleti elem volt. Kezdettől fogva tudtuk, hogy nem marad az autón az időmérőre és a futamra."

A hibrid rendszert is izmosabbá teszik

A diffúzor közepének alján lévő dudorról az Autosport elemzője azt írta, a módosítás hozzájárulhat a leszorítóerő növeléséhez bizonyos hasmagasság és kanyarodási szög esetén, eképp csökkentve a delfinezést. A The Race-n pedig a korábbi F1-es technikai igazgató, Gary Anderson beszélt arról, hogy

az elkészítési idő és a költség szempontjából ez a leghatékonyabb mód a légáramlási problémák megoldására.

Leclerc az Ausztrál Nagydíj edzésén Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

Mindazonáltal a tabellát vezető Ferrarinál mást is főznek a konyhában: a Motorsport.com olasz kiadásának tudósítói, Franco Nugnes és Roberto Chinchero szerint

a hibrid rendszeren hamarosan szintén fejlesztenek.

Az erőforrás több összetevőjén, például magán a belső égésű V6-os egységen már nem szabad változtatni, de a fékezési energiát hasznosító MGU-K-n, továbbá az akkumulátoron és a vezérlőelektronikán őszig még lehet.

Az olasz újságírók úgy tudják, a Ferrari az MGU-K kapcsán készül újítással, amely egyszerre javít a motorerőn és a rendszer megbízhatóságán. Jelenleg úgy tűnik, a Ferrarié a legerősebb motor, vagyis a Red Bull és a többi ellenfél még nehezebb helyzettel szembesülhet, ha ezen a téren még nagyobb lemaradásba kerülnek.

Úgy hírlik, a maranellóiak annyira elégedettek voltak a tesztpados eredmények láttán, hogy a tervezettnél hamarabb, akár már az imolait követő miami versenyen bevethetik az új hibrid rendszert.