A napokban felmerült az F1-es sajtóban, hogy a Monacói Nagydíj akár ki is kerülhet a versenynaptárból. Bár a helyi autóklub elnöke szerint az egyik legjelentősebb történelemmel rendelkező helyszín jövője még sincs veszélyben, nagyon úgy néz ki, hogy a jelenlegi versenynaptárból nem mindegyik pálya fog jövőre is otthont adni a Forma-1 mezőnyének.
Ezzel párhuzamosan a sportág egyre inkább terjeszkedik Európán kívül. Nemrég bejelentették a Las Vegas-i Nagydíj érkezését, nemsokára bemutatkozik a Miami Nagydíj, Szaúd-Arábia és Katar pedig már a tavalyi versenynaptárban is ott volt. A híresen hagyománytisztelő Sebastian Vettelt nem zavarja a folyamat, de szerinte a tradicionális, többségében európai aszfaltcsíkok megtartására is figyelni kell.
Szerintem mindig izgalmas új helyekre menni, feltéve, hogy azok megfelelnek számunkra
A problémára többen is felvetették azt a megoldást, hogy az egyes pályák rotálják egymást, és évente felváltva rendezzenek F1-es viadalt. Mindez főleg azoknál a helyszíneknél lehet megfelelő út, amelyek nehezen tudják kifizetni a jogdíjat. Vettel szintén azon a véleményen van, hogy mindez „lehet opció”, és hozzátette, néhány aszfaltcsík esetében nem tudja elképzelni, hogy kikerüljön a versenynaptárból, hiába fizet keveset az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Mediának.
„Pénzügyi érdekek vannak azoknál a helyeknél, ahová megyünk, és az F1 végső soron üzlet – folytatta. – Azonban azt gondolom, hogy számunkra ez egy sport, ez a szenvedélyünk, és nem üzletként tekintünk rá. Szerintem a helyszínek jelentenek valamit nekünk a történelmük vagy a hagyományaik miatt. Úgy vélem, egyfajta elegynek kell lennie: az új helyszínek felfedezése mellett ragaszkodnunk kell a régiekhez, amelyek történelemmel és nagy rajongótáborral rendelkeznek. Szerintem több okból is elképzelhetetlen, hogy például
Olaszországot elveszítsük a versenynaptárból, még akkor is, ha valószínűleg ők fizetnek a legkevesebbet.”
A történelmi helyszínek elvesztése mellett a másik, szintén sokak által emlegetett probléma a túlságosan sűrű versenynaptár. Ezt ezúttal Lando Norris említette meg, aki szerint a jelenleginél kevesebb versenyre van szükség ahhoz, hogy megfelelően ki tudják pihenni magukat.
„20-ból, vagy 18 és 20 között – válaszolta az általa alapított YouTube-csatornán arra a kérdésre, hogy szerinte hány futamból állna az ideális versenynaptár. – Néha jó volt az egymás utáni két szabad hétvége. Most már legfeljebb egy szabad hétvégénk van, amikor az embernek van egy kis szabadideje, hogy kipihenje az előző futamot, de addigra már a következőre készül. Amikor két üres hétvégéje van, akkor egy kicsit jobban lazíthat, amíg teljesen fel nem töltődik. Ilyenkor egy kicsit elterelheti a gondolatait a versenyzésről. Egy szabad hétvége nem elég.”