Nem sokkal azt követően, hogy a Haas bejelentette a szerződés felbontását, egykori partnere közölte, hogy korábban már átutalta a szerződésben foglalt szponzori támogatás nagy részét erre az idényre, ám ezt hivatalos úton fogja visszakövetelni. Az orosz vállalat korábbi közleményében arra hivatkozott, hogy
az amerikai alakulat még az első verseny előtt lépett ki a megállapodásból, ezért nem teljesítette a rá vonatkozó kötelezettségeket.
Az Uralkali ezután levélben fordult a Haashoz, amelyben vitatta az istállónak a szerződés felbontásához fűződő jogát, valamint kérte az előlegként kifizetett 12 millió eurós (több mint 4 és fél milliárd forint) összeg visszautalását. A napokban megérkezett a válasz, amelyben a Haas teljes mértékben elutasítja az orosz cég követelését.
A levélben, amelynek másolata eljutott az Autosporthoz, a Haas hangsúlyozta, hogy joga volt elállni a megállapodástól. A kannapolisi csapat arra a záradékra hivatkozott, miszerint az Uralkalinak tilos „megsértenie, vita tárgyává tennie, vagy csökkentenie a Haas jó hírnevét”. Mindez azonban a Haas állítása szerint megtörtént idősebb Mazepinnek a Kremlhez fűződő kapcsolatai, valamint az Európai Unió által Oroszországra kiszabott szankciók révén. Más kérdés, hogy a szerződés felmondásának pillanatában az EU és más állam vagy államszövetség sem szabott még ki semmilyen szankciót. Utána a Haas kitért az előleg visszafizetésével kapcsolatos követelésre.