A McLaren pilótái nem elsősorban a csapatnak tulajdonítják a fejlődést

Forma-1, Lando Norris, McLaren, Ausztrál Nagydíj 2022, szombat
MELBOURNE, AUSTRALIA - APRIL 09: Lando Norris of McLaren during Qualifying for the Formula 1 Australian Grand Prix 2022 at the Albert Park Grand Prix Circuit in Melbourne, Australia, 09 April 2022. Recep Sakar / Anadolu Agency (Photo by Recep Sakar / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Lando Norris és Daniel Ricciardo is úgy véli, hogy a McLaren látványos fejlődése elsősorban a melbourne-i pálya jellegzetességeinek köszönhető. Andreas Seidl csapatfőnök három tényezőt említett meg.

Azok után, hogy az első két hétvégén még a Q3-ig sem jutottak el, a McLaren pilótái remekül szerepeltek az Ausztrál Nagydíj időmérőjén. Lando Norris közvetlenül Charles Leclerc és a két Red Bull mögé, a 4. helyre kvalifikált, míg Daniel Ricciardo a 7. helyet szerezte meg hazai közönség előtt.

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Mattia Binotto
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Charles Leclerc, Sergio Pérez
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Mattia Binotto
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Charles Leclerc, Sergio Pérez
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Mattia Binotto
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Charles Leclerc, Sergio Pérez
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes

Ennek az eredménynek csupán annyiban voltak előjelei, hogy a wokingi istálló egész hétvégén sokkal jól szerepelt, ám az első két forduló alapján egyáltalán nem lehetett erre számítani. Ennek fényében talán nem is véletlen, hogy Norris szerint elsősorban az Albert Park jellegzetességeinek tudható be a látványos ugrás.

nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Ugyanakkor szerintem nagyrészt a pályának köszönhető [a javulás]. Nem hoztunk semmi olyat, ami sokat változtatott volna, és a beállításokkal sem tudunk sokkal többet tenni annak érdekében, hogy [az autó] sokkal gyorsabb legyen. 70–30 vagy 80–20 [százalék] olyan módon, hogy a 80 pályáé, a 20 pedig a kemény munkáé.”

Csapattársához hasonlóan Ricciardo is idei messze legjobb eredményét érte el az időmérőn. Az ausztrál versenyző csatlakozott Norrishoz, ám hozzátette, hogy ők is egyre jobban kezdenek megbarátkozni az MCL36-ossal.

Nem arról van szó, hogy valami egészen mást hoztunk volna erre a hétvégére – szögezte le. – Azt hiszem, a teljesítményünk jelenleg még mindig inkább a pályától függ. Ezzel együtt

egyre magabiztosabbak vagyunk az autóban, és képesek vagyunk nyomni, közelebb kerülni a határhoz, ami segít.”

A javulás okairól Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke is beszélt, aki egy fokkal részletesebben fejtette ki álláspontját, mint versenyzői. A német szakember egyetértett velük abban, hogy a melbourne-i aszfaltcsík egyáltalán nem elhanyagolható tényező.

Ricciardo szerint is a pálya a legfontosabb tényező, de ők is egyre magabiztosabbak az autóban Forrás: AFP/Con Chronis

„Három fő oka van annak, hogy Dzsiddához képest ismét egy kicsit versenyképesebbek voltunk – kezdte. – A pálya biztosan jobban fekszik az autónknak a jelenlegi csomagunkkal, még ez a Dzsiddához hasonló, gördülékenyebb vonalvezetés is. Emellett hoztunk néhány apró fejlesztést, amelyek a teljesítményt tekintve beváltak, és minden apróság segít.”

A szezon kezdete előtt sokan úgy vélekedtek, hogy a csapatok egyik hétvégéről a másikra komoly lépést tehetnek előre pusztán azzal, hogy sikerül jobban megérteni az autó működését. Seidl szavai alapján a McLarennél is valami ehhez hasonló történt.

Nem szabad elfelejtenünk, hogy a szezont nagyon hátul kezdtük, mivel Bahreinben rengeteg pályaidőt vesztettünk

– magyarázta. – Az első két nagydíjhétvégén még mindig sokat kellett tanulnunk az új autóról, és most lehetőségünk volt arra, hogy alkalmazzuk ezt a tudást. Ebből adódóan is jön [extra] teljesítmény. Úgy vélem, mindez együttesen egy kicsit versenyképesebbé tett minket, ami nagyszerű. Ez egyszerűen remek jutalom, és egy lökés a csapatnak, hogy csak folytassuk a munkát, és továbbra is dolgozzunk keményen, hogy még jobban teljesítsünk a pályán.”