Vágólapra másolva!
Charles Leclerc-nek elmondása szerint annak ellenére sem volt könnyű az Ausztrál Nagydíj pénteki napja, hogy a második szabadedzést az élen zárta. Carlos Sainznak az átalakított pálya és a gumik okoznak kihívást.

Bár az ellenfél is bizakodó, az Ausztrál Nagydíj pénteki napja alapján a Ferrari tűnik a leggyorsabb autónak. Carlos Sainz és Charles Leclerc az első két helyen zárta a helyi idő szerint kora délutáni edzést, majd a második gyakorláson a monacói pilóta az élen, míg a spanyol a 3. pozícióban végzett.

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin

A Red Bull hátránya azonban nem nevezhető tetemesnek, főleg annak tudatában, hogy Max Verstappen hibázott a leggyorsabb körében. Ennek megfelelően a Ferrari pilótái sem bízzák el magukat, sőt, Leclerc úgy véli, egyáltalán nem volt könnyű napja.

Számomra a mai [az átlagosnál] valamivel nehezebb péntek volt

nyilatkozta. – Az első szabadedzés kicsit trükkös volt, a másodikon viszont javultam a vezetés terén, de még mindig elég sok munka van hátra. Nem hiszem, hogy bárki is igazán összerakta volna a körét. A holnapi időmérőn remélhetőleg jól fogunk teljesíteni.”

Sainz szinte végig gyorsabb volt Leclerc-nél, és könnyen lehet, hogy csak azért végzett a 3. helyen, mer amikor csapattársa és Verstappen a legjobb körüket autózták, akkor ő már nem futott gyorskört. A spanyol pilóta kiemelte, hogy a jelentősen átalakított pálya nem könnyítette meg a dolgukat.

Érdekes péntek volt, mivel sok újdonsággal kellett megbirkóznunk a legutóbbi itteni futamunkhoz képest – kezdte. – A pálya nagyon eltér a korábbi [verziótól]: egyértelműen gyorsabb,

és amennyire vissza tudok emlékezni, az új aszfalt teljesen más érzést kelt a tapadás szempontjából.”

Az élcsapatok versenyzői közül Sergio Péreznél volt a legszembetűnőbb, hogy küszködik a lágy gumikon, de ezen a téren a többeknek sincs könnyű dolguk. Sainz hangsúlyozta, hogy ezen a téren még fejlődniük kell, de összességében elégedett.

Sainz szerint jobban meg kell érteniük a gumik működését Forrás: AFP/Paul Crock

„Tovább kell dolgoznunk azon, hogy megértsük, hogyan viselkednek a gumik, de úgy gondolom, hogy általánosságban jó alapokkal rendelkezünk ahhoz, hogy elkezdjük a felkészülést a holnapi kvalifikációra” – vélekedett.