Elmaradt a Ferraritól, de Verstappen ismét szoros csatára számít az élen

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Ausztrál Nagydíj 2022, péntek
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen drives during the second practice session ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 8, 2022. (Photo by William WEST / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Hiába a közel 2 és fél tizedes hátránya Charles Leclerc mögött, Max Verstappen optimistán tekint az Ausztrál Nagydíj hétvégéjének hátralévő részére, és kiélezett küzdelemre számít a Ferrarikkal. Sergio Pérez ugyanakkor még nem találta meg a megfelelő beállításokat.

A Red Bull szemszögéből csak az volt a kérdés az Ausztrál Nagydíj hétvégéje előtt, hogy ők vagy a Ferrari autói lesznek a gyorsabbak. Nos, az első két szabadedzés eredménye alapján a maranellóiak bizakodhatnak jobban: a mérvadóbbnak számító második gyakorláson Max Verstappen az olasz alakulat versenyzői között, a 2. helyen, míg Sergio Pérez az 5. pozícióban zárt.

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin

Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a holland pilóta a leggyorsabb körében nem javított a harmadik szektorban, vagyis az ideális körét figyelembe véve közelebb van Charles Leclerc idejéhez. Ennek fényében nem is annyira meglepő, hogy a leintés után optimistán értékelt.

Az utolsó körömben megcsúsztam, ami nem segített

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Az első szabadedzésen és a második elején nem volt meg a kellő egyensúly. A végére módosítottunk egy kicsit az autón, és sokkal elégedettebbek voltunk. Egy picit elmaradtunk a Ferraritól, de szerintem kicsit közelebb kerülhetünk hozzájuk. Megint gyorsak, de a versenytempó tekintetében jónak tűnik a helyzet, aminek örülök. Egyértelműen előreléptünk a mai nap folyamán.”

Verstappen azt is leszögezte, hogy ez elengedhetetlen volt, hiszen a nap nem indult ideálisan számukra. „Erre szükség volt, mert az eleje egy kicsit trükkösnek bizonyult – folytatta. – Jó irányba tartunk, és erre próbálunk építkezni, holnapra pedig remélhetőleg végre tudunk hajtani néhány apró változtatást.”

A 24 éves pilóta ismét leszögezte, hogy a Ferrarik megint erősnek tűnnek, de bizakodó azt illetően, hogy fel tudják venni velük a versenyt, és szoros csatát vívhatnak. Kérdés, hogy ebben Pérez milyen mértékben tud majd részt venni, hiszen

Elég nagy kihívást jelentett

– válaszolta arra a kérdésre, hogy mennyire volt nehéz kihozni a maximumot a lágy gumikból. – Délután végrehajtottunk néhány módosítást, amelyeket elemeznünk kell, mert van néhány dolog, ami nem úgy működik, ahogyan vártuk. A pályaidő tekintetében nehéz napunk volt az első szabadedzés eleje miatt, de szerintem megfelelő adatmennyiséggel rendelkezünk estére.”

Pérez még nem találta meg az ideális beállításokat Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Verstappennel ellentétben Pérez azt sem jelentette ki egyértelműen, hogy a beállítások változtatásával javult az autója. A mexikói versenyző elmondása alapján jelenleg rengeteg a kérdőjel a kocsi működésével kapcsolatban.

Bizonyos szempontból igen, más téren viszont nem, szóval sok a dolgunk, hogy megértsük azt az irányt, amerre elindultunk – felelte az erre vonatkozó felvetésre. – Néhány tizedről van szó, ami mindent megváltoztat.

Meg kell értenünk, hogy jelenleg hol vagyunk, mert momentán nem igazán tudjuk, hogy mi történik az autóval.”

Christian Horner inkább Verstappen optimizmusát osztotta, mintsem Pérez meglátásait. A Red Bull csapatfőnöke a címvédőhöz hasonlóan kiemelte, hogy a hosszú etapokon is jól szerepeltek, ami egyértelműen bizakodásra adhat okot.

Eredményes napon vagyunk túl, és a változtatásoknak köszönhetően az autó egyre inkább bekerült a megfelelő tartományba – kezdte. – A végén a versenyszimuláció is jónak tűnt. Van némi feladatunk este, pár dolgot rendbe kell raknunk,

de jó irányba haladunk, és a kocsi megfelelően reagált a módosításokra.”

A brit szakembernél rákérdeztek, hogy mit ért pontosan a „működési tartomány” alatt. Horner szerint leginkább az abroncsokon van a hangsúly, hiszen a felújításoknak köszönhetően az aszfalt minősége is változott, ami nyilvánvalóan nagy hatással van a gumik működésére.