Vágólapra másolva!
Az F1 a 2020-ban törölte az Ausztrál Nagydíjat a COVID19 megjelenése miatt. 2 év kihagyás után tér vissza a mezőny Melbourne-be, az Albert Park Circuit az elmúlt hónapok során számos módosításon ment keresztül. Az utcai pálya számos emlékezetes versenynek adott otthont, mióta 1996-ban először felvették a naptárba, és gyakran választották az új szezon nyitányának is, illetve megállapodásban is rögzítették, hogy az ausztráloknál kezdődhessen a szezon. De mivel az autók most nagyon különböznek attól, mint 26 évvel ezelőtt, úgy döntöttek, hogy a pályát frissítik a 2022-es visszatérése előtt, hogy jobban feküdjön az új szabályoknak megfelelően épített versenygépekhez. 

Íme az öt nagy változtatás, amelyet a melbourne-i Albert Park Circuit-en hajtottak végre:

Négy kanyarcsúcs kiszélesedett
Annak érdekében, hogy több előzési lehetőséget kínáljanak, az Albert Park számos kanyarját kiszélesítették. Az 1-es kanyar csúcsa két és fél méterrel jobbra került, kiszélesítve a bejárati pontot a 2022-re DRS-zóna végén lévő sarokig. A szervezők abban reménykednek, hogy az 1-es kanyar kiszélesítésével az autók szorosan követhetik a 2-es és a szintén négy méterrel kiszélesített 3-as kanyart.

A 6-os kanyar hatalmasat bővült, hét métert adtak hozzá, így a kanyar egy keskeny, közepes sebességű bejáratból egy gyors tempójú szakasszá változott.

Ugyanígy van a 13-as kanyar, a pálya utolsó előtti kanyarja is, amely három és fél méterrel megnőtt.

Két lassú kanyar eltűnt
A 2022-es esemény előtt talán a legnagyobb változás az Albert Park Circuit körüli sebességnövekedés lesz.

A szervezők 330 kilométeres óránkénti végsebességre számítanak, köszönhetően a 9-es és 10-es kanyarban lévő szűk sikán eltávolításának.

Az alacsony sebességű, jobb-bal sikán mostanra eltűnt, hogy a pálya háta „egyenes" legyen jelentősen.
Ez az egyenes most egy új DRS-zóna lesz, a remények szerint, bár ez teljes mértékben az FIA jóváhagyásától függ.

Új előzési hely széles bejárattal
Az utolsó elrendezési módosítás az új 11-es kanyarnál (a régia 13-as kanyarnál) következik be, ahol a kanyart drámaian meghúzták, hogy előzési lehetőségeket kínáljon a fékzónába.
A kanyar csúcsa mostanra szorosabb, mint korábban, és a pálya felületét is úgy domborították, hogy az autók egymás mellett haladását segítsék.
De ami döntő fontosságú, a kanyar megközelítését is három méterrel kiszélesítették, így a támadó autóknak több helyük van a riválisok mellé érkezni.

Ezeken a pontokon nyúltak hozzá a pálya vonalvezetéséhez a 2022-es futam előtt Forrás: Formula1.com

A pálya új burkolatot kapott három új rázókővel
1995 óta először az Albert Park teljes pályája új burkolatot kapott, ami hozzájárult a köridő körülbelül öt másodperccel történő csökkentéséhez is körönként.
Három ponton, a 3-as, a 11-es és a 13-as kanyarban – is új szegélyprofil lesz. A szegélylécek igyekeznek "megbüntetni" azokat, akik túlhasználják őket – mondják a rendezvényszervezők.

A boxutcát kiszélesítették a stratégiai lehetőségek bővítése érdekében
Az Albert Park Circuit utolsó módosítása óriási hatással lehet a vasárnapi versenyre, különösen a versenystratégiát tekintve.

Jelentősen kiszélesítették Melbourne keskeny boxutcáját, ami lehetővé teszi a sebességhatár megemelését 20 km/h-val.

Ennek eredményeként az Albert Parkban új abroncsokért kimenni a boxba sokkal kevésbé lesz büntetés, mint korábban, így a csapatok lehetőséget kapnak arra, hogy két- vagy akár három kiállós verseny felé tolják pilótáikat.

Videón az új pálya fedélzeti kamerával:

Forrás