A szezon előtt többen is úgy vélekedtek, hogy ha az új előírások beválnak, akkor a Forma-1 elkezdheti csökkenteni a DRS-zónák számát, sőt, akár meg is szüntetheti a 2011 óta jelen lévő állítható hátsó szárnyat. Ennek Andrew Green, az Aston Martin technikai főigazgatója, valamint Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke is hangot adott, ám a dzsiddai futam dobogósai az eltörléssel semmiképpen nem értenek egyet.
Ha nincs DRS, nem mentem volna el [Charles Leclerc] mellett
– nyilatkozta Max Verstappen a futam első három helyezettjének részvételével lezajlott sajtótájékoztatón. – Azt hiszem, erre még túlságosan érzékenyek vagyunk. Természetesen néhány pályán könnyebb előzni, mint másokon, de a jelenlegi helyzetben második lettem volna, ha nem lenne DRS.”A címvédő szavait elsősorban a bahreini események támasztják alá. Szahírban látható volt, hogy csak a DRS segítségével előzte meg a Ferrari pilótáját, akiről ugyancsak elmondható, hogy az állítható hátsó szárny nélkül nem tudta volna szinte azonnal visszavenni a vezetést. Szaúd-Arábiában már kevésbé volt egyértelmű a helyzet, hiszen Verstappen már az utolsó kanyar előtti DRS-zónában is maga mögé tudta utasítani riválisát, így nem lehet teljesen kizárni, hogy a hosszú célegyenessel együtt az állítható hátsó szárny nélkül is sikerrel járt volna.
„Igen, szerintem egyelőre még szükség van a DRS-re” – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre Leclerc, akihez csapattársa, Carlos Sainz is csatlakozott.