Vágólapra másolva!
Charles Leclerc csalódottan, de sportszerűen értékelt a Szaúd-arábiai Nagydíjon Max Verstappennel vívott hatalmas csatája után, a címvédő pedig elismerte, hogy nem volt könnyű dolga átrágnia magát a Ferrarin. A harmadik helyen záró Sainz úgy véli, előrelépett az első futamhoz képest.

A Bahreini Nagydíj után a Szaúd-arábiai Nagydíj is hatalmas csatát hozott Max Verstappen és Charles Leclerc között, csak ezúttal a holland pilóta kerekedett felül, és megszerezte idei első győzelmét. A pontversenyben ezzel a harmadik helyre felzárkózó címvédő az autóból kiszállva elmondta, végig kivárásra játszott, az előzést pedig jóval nehezebbnek találta az utolsó kanyarban, mint tavaly.

Leclerc és Verstappen nagyot küzdött egymással Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Nagyon kemény, de jó verseny volt, keményen csatáztunk az élen. Próbáltunk kivárásra játszani. Ők nagyon gyorsak voltak a kanyarokban, mi az egyenesekben. A gumik eléggé gyorsan koptak, a végén pedig látható volt, hogy nekünk egy kicsit több tempónk maradt – összegzett Verstappen, majd rátért a Leclerc elleni csatára. – Nem volt könnyű, okos trükköket vetett be az utolsó kanyarban, de végül sikerült előznöm. Utána is folyamatosan DRS-távolságon belül volt, majd a sárga zászlóknál nagyon nehéz volt belőni, hogy mennyire emelhetem el a gázt, mi fér még bele. Igazán boldog vagyok, hogy végre megérkeztünk a szezonba."

Verstappen kitért arra, hogy mivel az új szabályokkal könnyebb követni a másikat, nehéz volt úgy kigyorsítani az utolsó kanyarból, hogy Leclerc ne támadhasson vissza.

„Amikor fél másodpercen belül vagyunk, jól lehet kigyorsítani a kanyarból, ami sokkal nehezebbé tette ott az előzést tavalyhoz képest. Nehezebb megtervezni a manővert."

Ennyire szoros volt a befutó

A riválisának már a levezető körben gratuláló monacói pilóta elmondta, akárcsak a bahreinit, ezt a csatát is nagyon élvezte Verstappen ellen. „Igen, [okos húzás volt], de ma ez nem volt elég – utalt arra, hogy kétszer is sikerült annyira lelassítania az utolsó előtti kanyarban, hogy Verstappen megelőzhesse, viszont a célegyenesben ő nyithassa a DRS-t. – Istenem, annyira élveztem ezt a versenyt.

Szórkoztató volt, de persze csalódott vagyok, hiszen nyerni akartam ma. Nagyon eltérő beállításokkal mentünk Maxhoz és Checóhoz képest, mi elég gyorsak voltunk a kanyarokban, de lassúak az egyenesekben, mert több leszorítóerővel mentünk. Elképesztően nehéz volt magam mögött tartanom Maxot az egyenesekben, de ez van, remek munkát végzett, és szórakoztató verseny volt."

Leclerc kitért arra, hogy természetesen tisztelik egymást, és mindig is tisztelték.

„Igen, a tisztelet mindig is megvolt közöttünk, különösen, ha így ér véget egy verseny. Utcai pályán vagyunk és úgy nyomtuk neki, ahogy én korábban csak nagyon ritkán. Abszolút a határon voltunk és végső soron kockázatot vállalunk, így természetesen megvan a tisztelet, de egy kicsit azért csalódott vagyok."

Leclerc nyerni akart Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A 7,5 másodperces hátrányban a harmadik helyen beérkező Carlos Sainznak nem kellett ilyen keményen küzdenie, de volt egy vitás esete, amikor a bokszból visszatérve a biztonsági autó miatt sokat veszítő Pérez megelőzte. Végül a mexikóinak vissza kellett adnia a harmadik helyet.

– mondta a spanyol. – Éppen, hogy előtte voltam a biztonsági autós vonalnál, úgyhogy az enyém volt a pozíció. Utána csak tartottam a harmadik helyet, a Red Bullok szupergyorsak voltak az utolsó tíz körben, miután a gumik lehűltek a virtuális biztonsági autó mögött. Szárnyaltak és nyomás alá helyeztek minket. Ez a futam részemről kis előrelépést jelentett Bahreinhez képest, sikerült valamivel jobb ritmust találnom az autóval. Még vannak ledolgozandó tizedek, de szerintem előbb-utóbb odaérek" – zárta gondolatait a pontverseny második helyezettje.