Mint ismert, Masi a szezonzáró utolsó köreire beküldött biztonsági autós fázis alatt előbb csak a Hamilton és Verstappen között haladó lekörözötteket utasította a körük visszavételére (emiatt péládul Carlos Sainznak nem volt esélye beleszólni a győzelem sorsába, mert ő nem kerülhetett a harmadik helyen közvetlenül Verstappen mögé), majd nem vette figyelembe, hogy a szabályok értelmében a biztonsági autót csak a biztonsági autós fázis végét jelző üzenetet követő kör végén hívhatja a boxba.
A jelentés alapján a vizsgálat részletesen foglalkozott a körvisszavételre és a biztonsági autó kihívására vonatkozó szabálypontokkal. „Az elemzésből kiderült, hogy a Forma-1-es sportszabályzat 48.12-es és 48.13-as cikkelyét eltérően lehet értelmezni, ami valószínűleg hozzájárult az alkalmazott eljáráshoz.
„Azt is megfontolták, hogy a 2021-es Abu-dzabi Nagydíj végén a biztonsági autó kapcsán hozott döntéseknél valószínűleg olyan, a Forma-1-ben érdekelt felekkel (FIA, Forma-1, csapatok és pilóták) folyatott korábbi megbeszéléseket is figyelembe vettek, amelyek egyértelművé tették, hogy amikor biztonságos, a versenyek zöld zászló alatti befejezését preferálják a biztonsági autó mögötti befejezés helyett."