Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke reméli, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) annak ellenére kezd majd valamit a Mercedes autójának tükreivel, hogy az megfelel a szabályoknak, mivel ez négy évvel ezelőtt az ő esetükben sem volt elég.

A bahreini tesztelésen a Mercedes jelentősen átdolgozott autóval jelent meg ahhoz képest, amit a barcelonai gyakorláson használt, a fejlesztési csomag egyik eleme pedig a módosított tükrök voltak. A W13-as visszapillantóit látva több istállóban, köztük a Ferrariban is kételyek merültek fel azzal kapcsolatban, mondván egyértelmű, hogy a Mercedes úgy tervezte meg a tükreit, hogy azok aerodinamikai előnyöket biztosítsanak, ez pedig a szabályok szerint tilos.

A W13-as tükreinek kialakítása első ránézésre is aerodinamikai célokat szolgál Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

A kérdést végül napirendre tűzték a technikai tanácsadó bizottság eheti ülésén, az Autosport szerint pedig az istállók széles körben egyetértettek abban, hogy a Mercedes megoldása megfelel a szabály szövegezésének.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnök ennek ellenére azt várja, hogy az FIA technikai direktívával lehetetleníti el annak használatát, mondván 2018-ban az ő tükreikkel is ugyanez volt a helyzet.

„Senki nem kérdőjelezi meg a Mercedes megoldásának szabályosságát, ugyanakkor 2018-ban mi tükröket erősítettünk a glóriára egy olyan megoldással, ami a szabály szövege szerint legális volt.

Ezt az elvet hangsúlyozom. Az FIA-nak megvan a hatásköre a tisztázásra, én pedig kíváncsian várom, hogy ezúttal miként alakul a helyzet. Az óvások helyett tisztázásra számítok" – jelentette ki Binotto.

A Ferrari SF71H tükörmegoldása nem maradhatott 2018-ban Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Ferrari csapatfőnöke szerint kulcsfontosságú megérteniük, hogy meddig mehetnek el a tükrökkel, és szerinte a Mercedes egyértelműen tovább ment annál, mint amit az FIA eddig szeretett volna. „Az FIA mindig is világossá tette, hogy a tükrök tartójának csak strukturális szerepe lehet, és az aerodinamikai hatása csakis esetleges lehet. Amennyiben az FIA a múltban ezt az elvet hangsúlyozta, úgy gondolom, hogy most és a jövőben ugyanígy kellene tennie. Nincs ok arra, hogy miért változtatnák meg az elképzelésüket. A tükrök tartóelemeiről a múltban az FIA technikai direktívákat adott ki, amelyek hangsúlyozták az alapkoncepciót.

Arra a kérdésre, hogy a Ferrari direkt módon nyomást gyakorolhat-e az FIA-ra Binotto így felelt: „Ez nem könnyű párbeszéd. Részt vesz benne a tíz csapat, az FIA és a Forma-1, azaz 12 különböző fél. Mindegyik csapat a saját malmára akarja hajtani a vizet. A párbeszéd már elkezdődött, de még nem tudom, hogy milyen döntések fognak születni."