A barcelonai tesztelésen váratlanul érte a csapatokat a delfinezés, vagyis az a jelenség, amelynek során az autó eleje lényegében pattog az aszfalton. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke ennek kapcsán kijelentette, hogy aki a leghamarabb találja meg az orvosságot a problémára, az előnybe kerülhet a többiekkel szemben. Bár nem mondtak ellent neki, de két mérnök is árnyalta a svájci szakember szavait, amikor kijelentették, hogy szerintük nem sokáig lesz ez beszédtéma.
A legkevésbé a McLarent érintette mindez, vélhetően a padlólemezük miatt, amely minimalizálta a légáramlat megszűnésének valószínűségét. James Key úgy véli, hogy a jelenségben az aerodinamika és a beállítások is szerepet játszanak.
Szerintem több tényező is közrejátszik ebben, és valószínűleg a kettő kombinációja
– idézi a wokingiak technikai igazgatóját azAutosport. –Mi azt állapítottuk meg, hogy bizonyos [beállításbeli] kombinációk elősegítik [a jelenséget], ezekből aztán vissza lehet jönni. Ahogyan arra számítani lehetett, a legtöbbször az a beállítás vagy aerodinamikai fejlesztési irány a helyes, amelyik előmozdítja, de aztán az ember rájön, hogy [a kelleténél] egy kicsit jobban rásegít. Szóval szerintem van mit tanulni.”
Az F1-es közvélemény sokat foglalkozott a témával, ám a brit szakember nem gondolja, hogy ennek jelentősebb hatása lenne a szezonra. Olyannyira, hogy kijelentette, szerinte pár hónap múlva már egyálatlán nem fogják emlegetni.
„Biztos vagyok benne, hogy mindenki felül fog kerekedni ezen – szögezte le. – Beszédtémát szolgáltat, mivel jól látható, de végső soron ott lesznek a megoldások, és rá fognak jönni, hogyan kell kezelni [a problémát].
Nem hiszem, hogy az első öt-hat verseny után ez még beszédtéma lesz.”
Persze eazt lehetne gondolni, hogy ezzel együtt sem mindegy, hogy melyik csapat oldja meg a leghamarabb és a leghatékonyabban a problémát. Key azonban nem tartja magától értetődőnek, hogy mindez akkora teljesítménybeli ugrást fog jelenteni.
„Feltételezem, segít, ha az ember nem szenved tőle drámaian – vélekedett. – Így talán egy kicsit rugalmasabb lehet. Volt már néhány videó [az aszfaltról] elemelkedő autókról. Azt hiszem, a Ferrari volt az egyik, miközben az első napon az egyik legstabilabb autónak tűnt. Szerintem jelenleg mindenki keresi a helyét. Hogy ez előnyt jelent-e vagy sem, az majd kiderül.”
A skála másik végén az Alfa Romeo található, alighanem őket sújtotta a legjobban a delfinezés. Jan Monchaux elismerte, hogy küzdöttek ilyen gondokkal, de szerinte nincsenek túlságosan nagy bajban.
Nem titok, hogy az elején volt némi problémánk a pattogással, és ez szerintem mindenkire igaz
Bár ezen a téren nagyon más cipőben járnak, mint a McLaren, a francia szakember egyetért Key-vel abban, hogy a jelenség nem lesz hosszú életű. Sőt, ő még kollégájánál is rövidebb „élettartamot” jósolt a témának.
„Mindig így van ez az új szabályoknál, új problémák jönnek elő – magyarázta. – Úgy vélem, két-három futam múlva már senki nem fog beszélni a pattogásról, hanem más témát kell megvitatnunk, de ezt meg kell oldanunk. Nálunk és a többi csapatnál is láttuk, hogy az első három nap során mindenki nagy javulást tapasztalt, jövő héten pedig visszatérünk. Minden istálló új konfigurációval [fog érkezni], hogy teljes mértékben orvosolja [a gondokat].”