Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke úgy véli, a barcelonai tesztek második felében az autójuk már jóval kevesebb „delfinező” mozgást végzett. A maranellóiak elégedettek az előző három nappal, de a riválisoktól is sokat várnak.

Pénteken véget ért az első előszezoni tesztelés Barcelonában, a csapatok pedig mérleget vonhattak a három nap alatt látottakból. Ahogyan az lenni szokott a Ferrarira sokan kíváncsiak, hiszen rengeteg szurkolójuk szeretné, hogy idén visszatérjenek a győzelem útjára.

Bár a Ferrarit állítólag kevésbé sújtotta a delfinezés jelensége, azért náluk is érzékelhető volt a probléma

Nos, a kép egyelőre viszonylag biztató, de az időeredményekből most még nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. Az azonban kifejezetten ígéretes lehet, hogy valamilyen szinten sikerült orvosolniuk azt a jelenséget, amellyel az első napon ilyen-olyan mértékben szinte minden csapat szembesült: a leszorítóerő változása miatt az autó delfinszerű mozgást végez, ami megrongálja a padlólemezt. Mattia Binotto szerint azonban a Ferrari nagy lépést tett a probléma megoldása felé.

Ami a pattogást illeti, volt ilyen probléma, de szerintem már nincs

nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke a nemzetközi sajtó néhány képviselőjének. – Úgy vélem, ha megnézzük a csütörtök délutánt és a pénteki nap elejét, [láthatjuk, hogy] sokkal kevésbé pattogtunk, és valahogyan kezeljük a helyzetet.”

Korábban pont a svájci szakember jelentette ki, hogy aki elsőként tudja orvosolni a „delfinezést”, az előnybe kerülhet a többiekkel szemben a szezon elején. Ennek tudatában a vörös istálló szurkolói optimisták lehetnek, már csak azért is, mert a Ferrari elégedetten távozott Barcelonából.

Boldogok vagyunk, elsősorban azért, mert sok kört tettünk meg – szögezte le Binotto. – Tanultunk az autóról, adatokat gyűjtöttünk, de azt hiszem, a köridőket még túl korai nézni. Nem ugyanolyan körülmények között mentünk, és arra számítok, hogy más autók nagyon gyorsak lesznek. Számunkra jóval [fontosabb] volt a kiegyensúlyozottság, és tényleg megpróbáltunk annyi adatot szerezni, amennyit csak tudtunk, mert még mindig sok problémával kell foglalkoznunk, illetve nagy a kiaknázandó potenciál.

Most visszamegyünk Maranellóba, mielőtt Bahreinbe utazunk, és lesz néhány napunk átnézni minden adatot, illetve megpróbálni valahogyan optimalizálni a jelenlegi autót.”

Hasonlóan vélekedett Laurent Mekies is, aki kiemelte, hogy Charles Leclerc és Carlos Sainz rengeteg kilométert beletett az F1-75-ösbe. A Ferrari versenyigazgatója elárulta, mire fókuszáltak a tesztelés során.

A Ferrari elégedetten zárta az első teszteket Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

A programunk nagy részét teljesítettük, ez három fő elem köré épült – kezdte. – Elsőként kapnunk kellett egy képet a megbízhatóságról, ezért elsősorban a megtett körök számára összpontosítottunk. Utána fel kellett térképeznünk az autó számos paraméterét, az aerodinamikai teljesítménytől kezdve a gumik teljesítményén át a járműdinamikai teljesítményig. Hosszú listát kell feldolgoznunk, és a három nap során elég sok mindenen átmentünk. Végül, de nem utolsósorban fontos volt, hogy a versenyzőink elegendő kört kapjanak, hogy megismerkedjenek a teljesen új autóval. Más vezetési stílust igényel, és eltérő módon kell megközelíteni a különböző versenykörülményeket.”

A francia szakember hozzátette, hogy a csapattagoknak is jót tett, hogy ismét a versenypályán lehettek, és bemelegíthettek a hosszú szezon előtt. Mekies szerint ráadásul az idény más szempontból is megterhelő lesz, ugyanis Binottóhoz hasonlóan ő is szoros csatát vár.

Még mindig rengeteg munka áll előttünk, és nagy küzdelemre számíthatunk, úgyhogy most mindenkinek sok feladata van

– fogalmazott. – Köszönet illet a gyárban mindenkit, aki az elmúlt hónapokban keményen dolgozott annak érdekében, hogy jól felkészülten érkezzünk meg a pályára. Ez csak az első lépése egy hosszú évnek, melynek során nagyon keményen, együtt dolgozva igyekszünk hajtani.”