Türelmet kér az új F1-es szabályoktól a versenyzői szakszervezet vezetője

Forma-1, Osztrák Nagydíj, George Russell, Williams, Carlos Sainz, Ferrari
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 04: George Russell of Great Britain driving the (63) Williams Racing FW43B Mercedes during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 04, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Alexander Wurz optimistán várja az életbe lépő új szabályok hatásait, de türelmet kér és elképzelhetőnek tartja, hogy idén pont hogy nem csökkenni, hanem nőni fognak a különbségek a csapatok között. 

Alexander Wurz a versenyzők szakszervezetének (GPDA) vezetőjeként optimistán tekint a Forma-1 új korszakába, amelyben egy rakás aerodinamikai és egyéb módosítással próbálták elérni a szabályalkotók, hogy rendszeresen izgalmas futamok legyenek, több győzelemre esélyes pilótával.

Az 1990-es és a 2000-es években 69 nagydíjon induló Wurz elárulta, hogy évekkel ezelőtt a szakszervezet kezdeményezte egy átfogó vizsgálat végrehajtását a lehetséges megoldásokról, amiket végül 2022-ben vezetnek be. (Eredetileg már 2021-ben jöttek volna az új szabályok, csak a koronavírus-járvány miatt eltolták őket az idei évre.)

Többen azt tippelik, hogy kevésbé lesz szoros a mezőny idén Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

„A szervezetben foglalkoztunk egy tanulmánnyal, amit az új tulajdonosoknak szántunk, és ez pont egybeesett Ross [Brawn] és Pat [Symonds] érkezésével a Libertyhez. Tudtuk, van esély a változás kezdeményezésére és támogatására, így írtunk a Libertynek, a csapatoknak és az FIA-nak, hogy készüljön egy tanulmány az aerodinamikai előírások megváltoztatásáról" – nyilatkozta.

„Kértük, hogy értékeljék ki, milyen lenne, ha az első szárnyak kevésbé lennének érzékenyek az áramlásokra. (...) Ettől közelebb tudnának maradni a versenyzők az előttük haladó autóhoz."

Pályán az új McLaren Forrás: McLaren

„A korábbi években történtek próbálkozások a megoldásra, de ezek csak sebtapaszt jelentettek, nem voltak rendszerszinten kialakított koncepciók."

A tanulságok és a várható hatások eredményeit részletesen ismertette tavaly az FIA, ebből derült ki például, hogy 2021-ben a versenyzők 20 méterrel az ellenfél mögött haladva már 35%-os leszorítóerő-veszteséget tapasztalnak, viszont ez a szám az előrejelzések szerint idén drasztikusan csökken, a becslés szerint 4%-ra. Hasonlóan mellbevágó az eltérés 10 méter esetén (46%-18%) is.

Wurz azt reméli, hogy mindenki türelmesen fogadja a változásokat és nem erősödnek fel a kritizáló hangok, ha nem lesz azonnal kedvező hatásuk.

„Biztos vagyok benne, hogy az új szabályok jó irányt jelentenek, ugyanakkor realistának kell maradnunk és látni, mire számíthatunk és mire nem – mondta. – Remélem, senki sem vár több száz előzést egy futamon. Hosszú távon azonban szorosabb mezőnyt és szebb versenyzést fogunk látni."

„Még ha 2022-ben nagyobbak is lesznek a különbségek a csapatok között, biztosra veszem, hogy az új előírások jobbá teszik az F1 jövőjére. Amint a csapatok kiigazodnak az új szabályokon, szorosabbá válik a mezőny és izgalmasabbá a versenyzés."