Vágólapra másolva!
Párizsban, a Tokiói palotában rántotta le a leplet az Alpine az idei Forma-1-es versenyautójáról, az A522-esről. Legalábbis hivatalosan, a valódi kocsi ugyanis már Barcelonában, az első teszt helyszínén van, de azért erről is láthattunk rendereket.

Már csak az Alpine volt adós azzal a 2022-es Forma-1-es mezőnyből, hogy mutasson valamit az idei autójából. A francia istálló meglehetősen a végére hagyta, hiszen szerdán már Barcelonában tesztelnek a csapatok, emiatt pedig lehetett sejteni, hogy Párizsban csak az idei festést fogják prezentálni egy 2022-es versenygépre hajazó demóautón. De legalább megadták a módját az Eiffel-torony szomszédságában felállított helyszínnel. És ha már a francia fővárosba nem vitték el, legalább képeket közzétettek a valódi autóról.

A valódi autót egyelőre csak rendereken mutatták meg Forrás: Alpine

Az autón első ránézésére jelentős változás a festése. Számítani lehetett rá, hogy lesz benne rózsaszín, ami persze nem véletlen, hiszen az Aston Martinnal szakító BWT lett az istálló névadó szponzora. A víztisztítással és vízkezeléssel foglalkozó osztrák cég korábban éveken át a Force India/Racing Point autóit "festette" rózsaszínre, ám a silverstone-i gárda Aston Martinná válása után kénytelen volt behódolni a brit versenyzöldnek.

Úgy tűnik, a franciákat sikerült rávennie arra, hogy hozzák vissza a rózsaszín festést a sportágba.

Nemcsak a főszponzor érkezett ugyanakkor az Astontól, hanem Otmar Szafnauer, az Alpine nemrég kinevezett csapatfőnöke is, aki szintén most debütált a nyilvánosság előtt új pozíciójában.

A hátsó szárny is rózsaszín lett Forrás: Alpine

Az istálló az idei évet is a Fernando Alonso-Esteban Ocon kettőssel kezdi meg, és a 2022-es szabályok szerint épített autója mellett az új erőforrásától is jelentős előrelépést vár.

Miután a 2021-es szezonra lényegében lemondtak a motorfejlesztésről, az idei szezonra nagy dobással készülnek,

amelynek ugyanakkor kezdetben lehetnek hátulütői is, hiszen Laurent Rossi vezérigazgató bevallottan arra kérte a mérnököket, hogy a motorfejlesztés befagyasztása miatt helyezzék a teljesítményt a megbízhatóság elé, mert utóbbin még később is lehet javítani.

Vélhetően ezeken a rendereken sem minden ugyanúgy néz ki, ahogyan szerdán, a barcelonai teszt első napján fog Forrás: Alpine

„Inkább fogjuk vissza a teljesítményt, és tudjuk, hogy elértük a teljesítményünk maximumát, mintsem legyünk megbízhatóak és kényelmesek egy olyan motorral, amelynek nem elég jó a teljesítménye. Nem mellesleg a múltban ez volt a megközelítés, úgyhogy most a másik irányba mentünk. A jó hír pedig az, hogy az elmúlt hetekben az új erőforrás több ezer kilométert teljesített a próbapadon” – nyilatkozta Rossi még a bemutató előtt.

Noha egyelőre nincs hivatalos időpontja annak, hogy Otmar Szafnauer mikortól áll munkába csapatfőnökként, a román származású szakember ott volt a bemutatón, és a következőket mondta:

„Szilárdan hiszek a szenvedélyben, a csapatmunkában és az egyén tiszteletében. Szenvedélyesek kell lennünk az iránt, amit csinálunk, bármi is legyen a feladat.

Mindannyian versenyzők vagyunk, ezért élvezzük a munkánkat a Forma-1-ben. Ezzel a szenvedéllyel és csapatmunkával tudom, hogy a siker jönni fog."

A konstruktőri ötödik helyezés lesz a minimum Forrás: Alpine

Arról, hogy az idei szezonra vetítve mik ezek a sikerek, Laurent Rossi beszélt. „Több ambíciónk van. Az ötödik hely a minimum, amit meg kell céloznunk a tavalyi teljesítményünk után. Eddig elértük a célokat és örülünk a mutatott fejlődésnek, de realistának kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy az idén mindenki tiszta lappal indul. Nem tudjuk, hogy hol állunk, amíg pályára nem lépünk.

Továbbra is fejlődnünk kell, megcélozni a kiválóságot a működésünkben és az előrelépést az év során."

Az első két futamon más festéssel mennek

A bemutató előtt kiszivárgott néhány fotó egy szinte teljesen pinkre festett autóról, ám a csapat végül nem ezt a festést mutatta be, legalábbis elsőre. Ugyanis a prezentáció végén kiderült, a rózsaszín Alpine sem csak puszta reklámcélokat szolgált, az istálló azzal a festéssel is rajthoz áll majd, egészen pontosan az első két versenyhétvégén fogják használni, mintegy köszöntve a BWT-t a fedélzeten.

Az A522-es teljesen pink változata Forrás: Alpine

„A nagy álmom, hogy minden rózsaszín legyen – mondta Andreas Weissenbacher, a BWT első embere a bemutatón. – Pinkben csillogóbb lesz. Az Alpine lehetővé tette ezt a festést, ami elképesztően fog kinézni, és nagyon megérintett. Még egyszer köszönöm, a szívemnek kedves ez. Sokkal több, mint egy szín. A pink annak a missziónak a jelképe, hogy minden nap tegyük egy kicsit jobbá a világot."