Vágólapra másolva!
A mezőnyből nyolcadikként megtartotta bemutatóját a Mercedes. A W13-as a márka hagyományainak megfelelően 2019 után ismét ezüst színben látható.

A Ferrari után egy nappal, a mezőnyből összességében nyolcadik istállóként a Mercedes is bemutatta az új szabályok alapján épült autóját, a W13-ast. A versenygépet egy online esemény keretében leplezték le többek között a két pilóta, valamint a csapatfőnök Toto Wolff részvételével.

Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Lewis Hamilton, George Russell 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Toto Wolff 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Toto Wolff 2022
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Lewis Hamilton, George Russell 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Toto Wolff 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Toto Wolff 2022
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Mercedes W13 bemutató
Forma-1, Lewis Hamilton, George Russell 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Toto Wolff 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Lewis Hamilton 2022
Forma-1, George Russell 2022
Forma-1, Toto Wolff 2022

A téli szünet során leginkább arról ment a találgatás, hogy a csapat zsinórban harmadszor is feketébe öltözteti az autót, vagy 2019 után ismét a hagyományos ezüst színt láthatjuk. Nos, a bemutatón kiderült, hogy

utóbbi mellett döntöttek, de a csapattagok ruházatának színe nem változott, így mondhatni, köztes megoldás született.

A Mercedes minden bizonnyal a szokásosnál is motiváltabban vág neki az idénynek, miután ugyan a konstruktőri bajnokságot zsinórban nyolcadik alkalommal is megnyerték tavaly, a presztízsét tekintve mindenképpen fontosabb egyénit elvesztették, miután Lewis Hamilton kikapott Max Verstappentől. A brit pilótával kapcsolatban sokáig az sem volt biztos, hogy folytatja-e a versenyzést, de az utóbbi hetekben eldőlt, hogy idén is ott lesz a mezőnyben.

Csapattársa George Russell lesz, aki a Mercedes juniorjaként a Williamsnél töltötte az elmúlt három évet. A 24. születésnapját kedden ünneplő versenyző elsősorban az időmérőkön magaslott ki, de tavaly több futamon is pontot tudott szerezni, a furcsa körülmények között megrendezett Belga Nagydíjon pedig felállhatott a dobogóra. Egyszer már a Mercedesnél is kipróbálhatta magát, amikor a koronavírusos Hamiltont helyettesítette a 2020-as Szahíri Nagydíjon, de egy elrontott kerékcsere és egy defekt megfosztotta a győzelem esélyétől.

Annak ellenére, hogy az idei évre jelentősen megváltoztak a technikai előírások, meglepetés lenne, ha a Mercedes az élmezőnyön kívül találná magát,

még úgy is, hogy a Red Bull-lal együtt a többieknél tovább fejlesztették a tavalyi autót. Olyannyira, hogy az istálló szimulátorpilótája nemrég rendkívül optimistán nyilatkozott a W13-asról.

Hamilton és Russell lesz a csapat két pilótája Forrás: Mercedes

A nap nem csupán a bemutató miatt szól a Mercedesről, hiszen az Aston Martinhoz hasonlóan közvetlenül a leleplezést követően az egyik filmes napjukat felhasználva bejáratják az autót Silverstone-ban. Ennek során Hamilton és Russell összesen legfeljebb 100 km-t tehet meg az új versenygéppel.

A valós autót mutatták meg

A Red Bull-lal ellentétben a Mercedes nem a tavalyi demóautóhoz nagyon hasonló verziót leplezett le, hanem azt, aminek vélhetően a továbbfejlesztett változatával pályára gurulnak. Az autó orra kifejezetten hosszú és alacsonyan végződik, emellett megfigyelhető, hogy a padlólemez szegélye hullámos kialakítású, az oldalszekrények pedig a Ferrarival ellentétben keskenyek. Ami a hátsó szárnyat illeti, az elem mindkét oldalon lefelé hajlik. Az autó elején nyomó-, a hátulján vonórudas felfüggesztés látható, és az első szárny két véglapjára egy-egy szenzort is tettek, amelyek a gumik hőmérsékletét hivatottak mérni.

Az elmúlt években mindig ugyanaz volt a csapat gondolkodásmódja: a pontszám visszaáll nullára – nyilatkozta Wolff a bemutatón. – Semmi nem áll rendelkezésre az előző évekből, amivel megnyerhetnénk a mostani bajnokságot. Nem követelünk semmit, és nem érzünk jogosultságot valamire.

Nekem minden évben két kedvenc pillanatom van: amikor először beindítjuk a motort, ami esetünkben nagyon korán, már decemberben megtörtént, a második pedig az, amikor az autót összerakják – folytatta az osztrák üzletember. – Az elmúlt napokban néztem ezt a hihetetlen gépet, és nagyon izgalmas látni, hogy készen van a karosszéria. Egészen elképesztő, de remélem, akkor is elképesztő lesz, amikor egy óra múlva vezetni fogjuk.”

Hamilton idén ismét megpróbálhatja megszerezni nyolcadik világbajnoki címét, amivel megdöntené Michael Schumacher rekordját. A brit pilótát bizonyára fűti a visszavágás vágya, ám egyelőre óvatosan fogalmazott ezzel kapcsolatban.

Egyelőre semmilyen célt nem tűztem ki az idei évre

– jelentette ki. – Úgy gondolom, a csapat minden egyes tagja a végső célért dolgozott, hogy megnyerjük a világbajnokságot, ismét magasra tegyük a lécet, és olyasmit vigyünk véghez, amit korábban senki.”

Hamilton idén újra megpróbálhatja megszerezni a rekordot jelentő vb-címet Forrás: Mercedes

Russelltől azt várják, hogy ha nem is győzi le újdonsült csapattársát, elődjénél, Valtteri Bottasnál mindenképpen jobban szorongassa meg. A 24 éves versenyző abból a szempontból kedvező helyzetben van, hogy sokakat már régről ismer a csapatból, így a beilleszkedés nem okoz számára akkora nehézséget.

Rengeteg arc van, akit az elmúlt hat-hét év során megismertem

– fogalmazott. – Amikor elkezdtük a közös munkát, rögtön belevágtunk a közepébe. A kapcsolatok nyilvánvalóan idővel alakulnak ki, de rengeteg embert ismertem már. Miután korábban már dolgoztam Lewisszal, juniorként láttam, ahogyan ő dolgozik, vagy ott ültem a mérnöki értekezleteken, teljesen természetesnek fog tűnni, hogy a csapattársa vagyok, és mellette ülök. Szerintem nagyon izgalmas szezon lesz mindannyiunk és általánosságban a Forma-1 számára.”